سیاسی

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه در بحرین با مشارکت بیش از 60 کشور

رزمایش دریایی مشترک با مشارکت بیش از 60 کشور از روز گذشته در بحرین آغاز شد و تا 17 فوریه ادامه خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: بزرگترین رزمایش دریایی در خاورمیانه با مشارکت حدود 50 کشتی از بیش از 60 کشور به رهبری ایالات متحده امریکا در بحرین آغاز شد.

این رزمایش تا 17 فوریه ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی شرکت کننده در آن به آزمایش سیستم های بدون سرنشین و هوش مصنوعی در تمرین های مختلف و عملیات های فرضی با هدف تمرین برای عملیات حقیقی در آینده خواهند پرداخت.

در این رزمایش همچنین، تمرین هایی با هدف تقویت توانایی فرماندهی و کنترل و کنترل دریا و عملیات امنیت دریایی و اقدامات ضد مین انجام خواهد شد.

از جمله بارزترین کشورهای حاضر در این رزمایش می توان به امارات، مصر، کنیا، عمان، پاکستان و بریتانیا اشاره کرد.

این رزمایش در آب های منطقه، دریای عرب، اقیانوس هند و دریای سرخ انجام خواهد شد.

در همین راستا فرماندهی مرکزی نیروی دریایی امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که بزرگترین رزمایش دریایی در منطقه خاورمیانه در 31 ژانویه در بحرین با حضور 9 هزار نفر و 50 کشتی از بیش از 60 کشور و سازمان بین المللی آغاز شد.

«سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد بحرین و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح در روز نخست این رزمایش از فناوری جدید بدون سرنشین و رزمایش آزمایشی در دریا مطلع گردید.

به گفته برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم امریکا در بحرین، این رزمایش تنها بزرگترین رزمایش در خاورمیانه نیست بلکه بزرگترین رزمایش پهپادی در جهان با مشارکت بیش از 80 سیستم پهپادی از 10 کشور است.

گفتنی است بحرین میزبان فرماندهی مرکزی نیروی دریایی امریکا و ناوگان پنجم امریکا، پایگاه اساسی فعالیت های دریایی در منطقه است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا