سیاسی

بلینکن: امریکا به بازگشایی کنسولگری خود در قدس شرقی متعهد است

وزیر امور خارجه امریکا در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر تعهد دولت کشورش به بازگشایی کنسولگری خود در قدس شرقی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه امریکا در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر تعهد دولت کشورش به بازگشایی کنسولگری خود در قدس شرقی تاکید کرد.

دو طرف در این تماس همچنین در خصوص آخرین تحولات فلسطین و اقدامات غیرقانونی اسرائیل در اراضی اشغالی بحث و تبادل نظر کردند.

عباس در این تماس با بیان اینکه وضع موجود دیگر قابل ادامه نیست، بر ضرورت پایان شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، توقف اقدامات خصمانه شهرک‌نشینان، احترام به وضعیت تاریخی مسجدالاقصی، پایان اخراج فلسطینیان از محله‌های قدس، رعایت حقوق اسیران و لزوم پایان فشارهای اقتصادی، تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه با تاکید بر ضرورت پایان دادن به اقدامات یکجانبه اسرائیل، خواستار بازگشت به اجرای توافق‌های پیشین میان دو طرف با هدف آغاز یک روند سیاسی واقعی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی شد.

عباس در گفت‌وگو با بلینکن به اهمیت ادامه تلاش‌ها برای تقویت روابط دوجانبه میان فلسطین و امریکا و نیز غلبه بر موانعی که بر سر راه این روابط قرار دارد، اشاره کرد.

بلینکن هم موضع «جو بایدن» رئیس جمهوری امریکا را پایبندی واشنگتن به طرح دو دولت (فلسطین و اسرائیل) و ایجاد یک افق سیاسی در این باره دانست.

وزیر امور خارجه امریکا با اشاره به آگاهی دولت این کشور از چالش‌های سیاسی و اقتصادی تشکیلات خودگردان، بر مخالف واشنگتن با شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و اقدامات خصمانه شهرک‌نشینان اسرائیلی نیز تاکید کرد.

وزارت امور خارجه امریکا پیشتر نیز اعلام کرده بود که واشنگتن درصدد بازگشایی کنسولگری خود در قدس شرقی به عنوان مرکز ارتباط با تشکیلات خودگردان فلسطینی است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا