خبر اولسیاسی

وزیر امور خارجه قطر: از کانالهای خود با امریکا و ایران برای تقریب دیدگاه‌ها استفاده می کنیم

محمد بن عبدالرحمن گفت قطر از کانالهای ارتباطی خود با واشنگتن و تهران برای تقریب دیدگاه ها استفاده می کند و دستیابی به توافق درخصوص برنامه های هسته ای ایران برایش اهمیت دارد.

میدل ایست نیوز: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر روابط دوحه و واشنگتن را فراتر از دولت ها و اختلاف احزاب دانست و گفت از کانالهای خود با واشنگتن و تهران برای تقریب دیدگاه ها استفاده می کند.

وی در گفت وگویی با شبکه خبری الجزیره اشاره کرد که در دیدار «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر با «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا موضوع توافق هسته ای ایران بررسی شد.

وزیر امور خارجه قطر اظهار داشت که رایزنی های قطر با ایران و امریکا تنها برای انتقال پیام نیست و تاکید کرد که به نظر قطر بازگشت به توافق هسته ای عامل ثبات منطقه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در ادامه تصریح کرد که قطر از کانالهای ارتباطی خود با واشنگتن و تهران برای تقریب دیدگاه ها استفاده می کند و دستیابی به توافق درخصوص برنامه های هسته ای ایران برایش اهمیت دارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با تاکید بر اینکه کشورش با بررسی نگرانی همه طرف ها موافق است، اشاره کرد که تهران نسبت به حسن همجواری اهتمام دارد.

وزیر امور خارجه قطر درباره بحران احتمالی گاز در اروپا نیز گفت دوحه آماده همکاری با تولید کنندگان و مصرف کنندگان گاز است و در قطب بندی های سیاسی در این خصوص در هیچ طرفی نخواهد بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا