سیاسی

وزیر خارجه لبنان: به موضوع سلاح حزب الله باید با عقلانیت رسیدگی کرد

وزیر امور خارجه لبنان تأکید کرد که به مسئله سلاح حزب الله لبنان باید با عقلانیت رسیدگی کرد و ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی در این باره در کنار لبنان بایستند.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه لبنان تأکید کرد که به مسئله سلاح حزب الله لبنان باید با عقلانیت رسیدگی کرد و ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی در این باره در کنار لبنان بایستند.

«عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان در مصاحبه با نشریه کویتی «القبس» در پاسخ به سؤالی درباره سلاح حزب الله گفت که «ملت لبنان ارتشی متحد می‌خواهد و اشغالگری بود که مقاومت را ایجاب کرد و لبنان به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است و آنها را اجرا می‌کند و باید به این موضوع با عقلانیت پرداخت و تصمیم‌گیری در این باره نیاز به گفت‌وگو و تفاهم داخلی و خارجی دارد».

او ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی در این باره در کنار لبنان بایستند و افزود اجرای بسیاری از قطع‌نامه‌های بین‌المللی مدت‌ها زمان می‌برد و برخی از آنها هیچ‌گاه هم اجرا نمی‌شود.

وزیر خارجه لبنان درباره روابط کشورش با کشورهای شورای همکاری در پی بحران دیپلماتیک ماه‌های اخیر گفت که بیروت امیدوار به ثمربخش بودن تلاش‌های کویت برای پایان دادن به اختلافات کشورهای عربی است و افزود که وساطت عربی بسیار بهتر از دخالت‌های خارجی برای پایان دادن به اختلافات است.

منبع
القبس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا