خبر اولسیاسی

کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در اشاره به مذاکرات وین: شرایط برای یک توافق خوب آماده است

سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به نشست فوق العاده این کیمسیون با رییس تیم مذاکره کننده ایران گفت: شرایط برای یک توافق خوب و برد - برد آماده است.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس زاده»، سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به نشست فوق العاده این کیمسیون با «علی باقری»، رییس تیم مذاکره کننده ایران گفت: طبق مباحث مطرح شده، شرایط برای یک توافق خوب و برد – برد آماده است به شرط اینکه غربی ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، عباس زاده در توضیح جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه ای با علی باقری، معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران و رئیس تیم مذاکره با اعضای ۱+۴ برای ارائه گزارشی درباره آخرین روند مذاکرات تشکیل داد و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: باقری روند مذاکره را مثبت ارزیابی کرد و بر حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و همچنین این نکته را مورد اشاره قرار داد که تا به حال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی ها نداشته ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در جمع بندی از مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: طبق مباحث مطرح شده، در شرایط موجود اساسا نتیجه داشتن و مابه ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست. با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود. همچنین حق ماست که تمام تحریم ها لغو شود ولی تا به امروز تنها لغو بخشی از تحریم ها را پذیرفته اند.

عباس زاده در پایان اظهار کرد: مجموعه قراین و شواهد و واقعیت ها از جمله برگه هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد، نشان می دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد- برد آماده است به شرط اینکه غربی ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا