سیاسی

بررسی تحولات یمن و مذاکرات وین در گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و فؤاد حسین

امیرعبداللهیان و فواد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد مصالح دو کشور و همه کشورها و‌ ملت های منطقه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی امروز پنج شنبه (3 فوریه) با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در خصوص آخرین تحولات روابط فیمابین دو کشور و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، امیرعبداللهیان در ابتدا، ضمن احوالپرسی و ابراز خرسندی از سلامتی و بهبودی همتای عراقی خود بعد از طی کردن دوره نقاهت به دنبال ابتلا به کرونا، برای ایشان آرزوی سلامتی و تندرستی کامل کرد.

وزرای ایران و عراق در این گفتگوی تلفنی، ضمن مرور کوتاهی بر مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر، در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن و ضرورت تلاش برای پایان جنگ در این کشور که موجب ناامنی و بی‌ثباتی در کل منطقه می شود، رایزنی و تبادل نظر نمودند.

وزیر امور خارجه عراق در بخشی از این گفتگو، ضمن رايزني در مورد مذاكرات وين بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان و فواد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد منافع و‌ مصالح دو کشور و همه کشورها و‌ ملت های منطقه تاکید کردند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا