سیاسی

12 کشته در عملیات کوماندوهای امریکایی در حومه ادلب

رسانه های امریکایی خبر دادند که عملیات ائتلاف بین المللی یک تروریست مهم القاعده را هدف قرار داده است.

میدل ایست نیوز: در حالی که منابع میدانی از کشته شدن دست‌کم 12 تن از جمله چند کودک در عملیات هلی برن نیروهای امریکایی در ادلب سوریه خبر می‌دهند، پنتاگون از انجام یک عملیات «موفقیت‌آمیز» سخن گفت.

پایگاه خبری «الجزیره» به نقل از منابع محلی تأکید کرد که یک بالگرد ائتلاف بین‌المللی در حومه شمالی ادلب به پرواز درآمد و نیروهای ائتلاف در اطراف روستای اطمه عملیات زمینی انجام دادند که طی آن 12 تن از جمله 7 کودک و 3 زن کشته شدند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابعی در میان مخالفان حکومت سوریه خبر داد که هدف این حمله یک عضو گروه القاعده بوده است بی آنکه هویت وی دقیقا مشخص باشد.

در برابر، پنتاگون اعلام کرد که نیروهای ویژه زیر نظر ستاد عملیات مرکزی امریکا یک «مأموریت موفقیت‌آمیز» در عرصه مبارزه با تروریسم را در شمال غرب سوریه اجرا کرده‌اند.

پنتاگون افزود که در این عملیات به سربازان امریکایی هیچ آسیبی نرسیده است.

نشریه «وال استریت جورنال» نیز به نقل از منابعی خبر داد که این عملیات یک تروریست مهم را هدف قرار داده و طی آن چند تن کشته شده و چند ساختمان تخریب شده است.

این نشریه افزوده که قرار است «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، طی ساعت‌های آینده در این باره بیانیه‌ای صادر کند.

از سوی دیگر نشریه «نیویورک تایمز» خبر داد که نیروهای کوماندوی امریکایی نیمه شب گذشته طی یک عملیات هلی برن یک خانه در روستای اطمه را محاصره کرده‌اند و بعد از هشدارهایی به زبان عربی درباره تخلیه خانه از زنان و کودکان، درگیری سختی رخ داده است.

بر اساس این گزارش، در این عملیات یک بالگرد امریکایی مشکل فنی پیدا کرده و نیروهای امریکایی آن را منهدم کرده‌اند.

این نشریه افزوده که هدف این عملیات یک مقام بلندپایه القاعده بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا