سیاسی

دیدار امیر قطر و ولیعهد ابوظبی برای اولین بار پس از تحریم قطر

ولیعهد ابوظبی و امیر قطر امروز شنبه برای اولین بار پس از آغاز بحران میان کشورهای شورای همکاری و تحریم قطر از سوی عربستان و امارات با یکدیگر دیدار کردند.

میدل ایست نیوز: «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی امروز شنبه در حاشیه ضیافت رئیس جمهوری چین به مناسبت برگزاری المپیک زمستانی پکن، برای اولین پس از تحریم قطر از سوی عربستان و امارات با یکدیگر دیدار کردند.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند که امیر قطر در حاشیه ضیافت امروز «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین با تعدادی از رهبران جهان از جمله ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

از سویی یک کلیپ ویدیویی 20 ثانیه ای در شبکه های اجتماعی پخش شده است که در آن امیر قطر و ولیعهد ابوظبی با یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با استناد به این ویدئو و دست دادن طولانی مدت دو طرف نوشتند که این دیدار دوستانه بوده است.

این اولین دیدار «تمیم بن حمد» و «محمد بن زاید» از زمان آغاز بحران میان کشورهای شورای همکاری در 5 ژوئن 2017 است که عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر به اتهام حمایت از تروریسم قطع کردند.

این تنش سرانجام در 5 ژانویه 2021 با امضای توافقنامه‌ای در جریان اجلاس سران شورای همکاری در شهر العلا عربستان پایان یافت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا