سیاسی

شراکت استراتژیک پکن-قاهره؛ محور گفت‌وگوی رؤسای جمهوری چین و مصر

رئیسان جمهوری چین و مصر امروز شنبه در پکن با یکدیگر دیدار و در مورد تقویت شراکت استراتژیک میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز شنبه با «شی جین پینگ» همتای چینی خود در پکن در مورد تقویت شراکت استراتژیک بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

«شی جین پینگ» در این دیدار از پیشرفت همکاری های راهبردی میان دو کشور در همه سطوح به ویژه در زمینه های اقتصادی، تجاری و همچنین تقویت ارتباطات و رایزنی های سیاسی بین دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی قدردانی کرد.

وی تاکید کرد که چین با توجه به نقش محوری مصر در منطقه خاورمیانه، آفریقا و شرق مدیترانه به روابط خود با این کشور اهمیت ویژه ای می دهد.

رئیس جمهوری مصر هم بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه توسعه در زمینه های اقتصادی و تجاری و جذب سرمایگذاری از چین تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تقویت همکاری‌ها در زمینه های علمی، پژوهشی و انتقال فناوری مرتبط با صنایع دارویی، ساخت واکسن‌های کرونا و فناوری‌های صنعتی نیز بحث و تبادل نظر کردند.

رئیسان جمهوری مصر و چین به تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف از جمله تحولات فلسطین و بحران‌ در لیبی، سوریه و یمن و تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و راه‌های مقابله با آن نیز پرداختند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا