سیاسی

معاون اردوغان: عملیات اخیر ترکیه در شمال عراق و سوریه بسیار تاثیرگذار بود

معاون رئیس جمهوری ترکیه، عملیات اخیر ترکیه علیه عناصر پ.ک.ک و ی.پ.گ در شمال عراق و سوریه را بسیار تاثیرگذار توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: «فؤاد اوگتای»، معاون رئیس جمهوری ترکیه گفت عملیات نظامی اخیر ترکیه در شمال عراق و سوریه علیه پناهگاه های حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و ی.پ.گ بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش «آناتولی»، وی توضیح داد که عملیات هوایی «نسر الشتاء» (عقاب زمستان) توسط نیروهای ترکیه علیه مخفیگاه ها و پناهگاه های پ.ک.ک در شمال عراق و منطقه سنجار و مناطق شمالی سوریه براساس داده های اطلاعاتی انجام شده و بسیار موثر بوده است.

اوگتای با اشاره به اینکه ترکیه در میدان با گروه تروریستی داعش جنگید و در این مبارزه شهید داد و هزاران تروریست را به هلاکت رساند، تاکید کرد که عملیات ضد تروریستی ترکیه ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهوری ترکیه گفت: همواره شاهد تلاش هایی برای احیای مجدد داعش هستیم؛ موضع ترکیه واضح و صریح است، ما شاهد همپوشانی بین گروه های تروریستی نظیر داعش، پ.ک.ک، ی.پ.گ و سازمان گولن هستیم.

وزارت دفاع ترکیه نیمه شب سه شنبه-بامداد چهارشنبه عملیات هوایی عقاب زمستان را علیه گروه های تروریستی در مناطق المالکیه، دیریک، سنجار، قره جوخ در شمال عراق و سوریه آغاز کرد.

جنگنده های ترکیه به مواضع عناصر پ ک ک در کوهستان سنجار و اردوگاه مخمور در عراق و عناصر مسلح کرد و اردوگاه های نیروهای قسد در نزدیکی روستای «تقل بقل»، در جنوب شهر المالکیه و اطراف کوهستان مرزی قره جوخ با عراق حمله کردند.

وزارت دفاع ترکیه گفته است جنگنده هایش، اهداف عناصر مسلح کرد از جمله اردوگاه های آموزشی، پناهگاه ها و انبارهای مهمات آنها در عراق و شمال سوریه را هدف قرار داده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا