سیاسی

گروه‌های فلسطینی خواستار اخراج اسرائیل از اتحادیه آفریقا شدند

گروه‌های فلسطینی از اعضای اتحادیه آفریقا خواستند تا در نشست سران، عضویت اسرائیل به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه را لغو کنند.

میدل ایست نیوز: گروه‌های فلسطینی از کشورهای عربی و آفریقایی شرکت کننده در اجلاس سران آفریقا که قرار است امروز شنبه 5 فوریه در آدیس آبابا برگزار شود، خواستند عضویت اسرائیل به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه را لغو کنند.

در همین راستا، جنبش حماس طی بیانیه‌ای موافقت با عضویت اسرائیل حتی به عنوان یک عضو ناظر را نقض صریح منشور حقوق بشر اتحادیه آفریقا و اصول و ارزش‌های آن خواند که بر مبارزه با نژادپرستی و ضرورت پایان استعمار و تحقق حق تعیین سرنوشت ملت‌ها تاکید دارد.

حماس خواستار همبستگی کشورهای آزاده قاره آفریقا با ملت فلسطین و جلوگیری از عضویت مجدد اسرائیل در اتحادیه آفریقا شد.

از سوی دیگر، جنبش فتح نیز از کشورهای آفریقایی دعوت کرد این اجلاس را به اجلاس اخراج اسرائیل و تثبیت اصول و مبانی همبستگی بین ملت‌ها تبدیل کنند.

یامن قدبح سخنگوی جنبش فتح هم ابراز امیدواری کرد که در اجلاس سران اتحادیه آفریقا تصمیم به لغو عضویت اسرائیل به عنوان یک عضو ناظر گرفته شود.

وی از تلاش‌های الجزایر برای طرح مسئله اخراج اسرائیل از اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر هم تقدیر کرد.

بسیاری از کشورهای آفریقایی مخالف عضویت اسرائیل در این اتحادیه هستند.

بیش از 200 شخصیت سرشناس آفریقایی ماه اوت گذشته ضمن محکومیت موافقت رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا با عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر، خواستار اخراج اسرائیل از این اتحادیه شدند.

منبع
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا