سیاسی

شورای عالی قضائی عراق دستگاه امنیتی را در ترور قاضی مبارزه با مواد مخدر مسئول دانست

یک قاضی متخصص پرونده مواد مخدر با شلیک گلوله افراد ناشناس در شهر العماره در جنوب عراق جان باخت.

میدل ایست نیوز: یک قاضی متخصص پرونده مواد مخدر با شلیک گلوله افراد ناشناس در شهر العماره در جنوب عراق جان باخت.

یک افسر پلیس استان میسان (مرکز آن: العماره) عراق تأکید کرد که افراد مسلح ناشناس به سمت «احمد فصیل الساعدی» در نزدیکی منزلش تیراندازی کردند و او در جا کشته شد و قاتلان فرار کردند.

این افسر به پایگاه «العربی الجدید» گفت که 15 گلوله با سلاح کلاشنیکوف به این قاضی ارشد دادگاه تجدید نظر استان میسان شلیک شده است.

هیچ طرفی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

صبح امروز (یکشنبه 6 فوریه)، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضائی عراق، در بیانیه‌ای این حادثه را به‌شدت محکوم کرد.

او در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی عراق (واع) آن را منتشر کرد گفت که قاضی «احمد الساعدی» از چهره‌های کارآمد و شجاع در مبارزه با گروه‌های قانون‌شکن بود و افزود که شورای عالی قضائی همه دستگاه‌های امنیتی و فرمانده ستاد عملیات در استان میسان را بابت کوتاهی آشکار در عمل به وظایفشان در حفاظت از جان این قاضی مسئول می‌داند.

زیدان تأکید کرد که اطلاعات اولیه نشان‌دهنده «کوتاهی عمدی در عدم پیش گرفتن اقدامات امنیتی لازم برای حفظ امنیت استان و شهروندان» است و کمیته‌ای تحقیقاتی از سوی شورای عالی قضایی برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد.

وی همچنین خواستار تجدید نظر فرمانده کل نیروهای مسلح درباره فرمانده و مقامات مسئول حفظ امنیت در استان میسان چه در ستاد عملیات و چه در دستگاه‌های امنیتی دیگر استان شد.

در ماه دسامبر گذشته واحد مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور عراق اعلام کرد که استان‌های میسان و بصره در رتبه اول قاچاق و فروش مواد مخدر در استان‌های جنوبی عراق هستند.

این واحد تأکید کرد که قاچاق قرص کپتاگون از سوریه و از مسیر صحرایی استان انبار انجام می‌شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراقالعربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا