سیاسی

نشست قریب الوقوع و سه جانبه عراق، سوریه و ترکیه برای بررسی پرونده آب

وزیر منابع آبی عراق خبر داد که به زودی نشستی سه جانبه بین عراق، سوریه و ترکیه برای بررسی پرونده آب برگزار خواهد شد که انتظار می رود در سطح وزرا باشد.

میدل ایست نیوز: «مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق امروز یکشنبه از برگزاری قریب الوقوع نشست سه جانبه عراق، سوریه و ترکیه برای بررسی پرونده آب و سهمابه عراق و سوریه از آب رود فرات خبر داد.

به گزارش ناس نیوز، وی در مصاحبه ای با روزنامه «الوطن الکویتیه» گفت: نمی توان امروز گفت پرونده آب با ترکیه متوقف شده است بلکه نشانه هایی از گشایش در این پرونده دیده می شود.

وزیر منابع آبی عراق توضیح داد: برخی نشانه های مثبت در توسعه روابط و بهبود آن را ملاحظه کردیم، و قطعا مشارکت سوریه در مذاکرات مربوط به سهمابه هر کشور از رود فرات، تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت و به آن قدرت می بخشد به ویژه زمانی که عراق در مذاکرات با ترکیه تنها نباشد.

الحمدانی تصریح کرد: سوریه باید در مذاکرات حضور داشته باشد و ترکیه همواره اشاره کرده است که مذاکرات بدون حضور سوریه امکان پذیر نیست و امکان دستیابی به تفاهماتی در پرونده آب بدون سوریه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در سفر به سوریه بر لزوم مشارکت سوریه در این مذاکرات تاکید کردم و سوریه نیز برای مشارکت در این مذاکرات و در هر سطحی اعلام آمادگی کرد و این مساله از سوی عراق مورد استقبال قرار می گیرد.

الحمدانی گفت که با حضور سوریه، ترکیه دیگر بهانه ای برای همکاری نکردن تحت عنوان عدم حضور طرف سوری ندارد و اکنون طرف های مذاکره کامل شده اند و به زودی نشستی سه جانبه برگزار خواهد شد که امیدواریم در سطح وزرا باشد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا