اقتصادیخبر اولسیاسی

چین خواستار تسریع مذاکرات توافق تجارت آزاد با شورای همکاری شد

رئیس جمهوری چین تأکید کرد که کشورش آماده افزایش تلاش‌ها با کشورهای شورای همکاری برای تسریع در امضا و اجرای توافق تجارت آزاد با این کشورهاست.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور چین تأکید کرد که کشورش آماده افزایش تلاش‌ها با کشورهای شورای همکاری برای تسریع در امضا و اجرای توافق تجارت آزاد با این کشورهاست.

به گزارش «الخلیج الجدید» به نقل از خبرگزاری چینی «شینخوا»، «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری چین، در دیدار با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی، در پکن تأکید کرد که تسریع این مذاکرات روح تازه‌ای به اقتصاد چین و این کشورها و جهان خواهد دمید.

او گفت که چین در پی همکاری با امارات در برقراری شراکت راهبردی فراگیر در عصر جدید است و افزود که چین خواستار مشارکت اثرگذار در پروژه‌های توسعه‌ای بزرگ امارات و گسترش عرصه‌های همکاری اقتصادی دو کشور از جمله در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و هوافضا و هوانوردی است.

ولیعهد ابوظبی نیز تقویت روابط با چین را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی امارات خواند و تأکید کرد که کشورش متعهد به تثبیت و تعمیق شراکت راهبردی فراگیر با چین است.

در 12 ژانویه گذشته پس از دیدار دبیر کل شورای همکاری از با وزیر امور خارجه چین، دو طرف از توافق 4 ماده‌ای درباره برقراری روابط راهبردی در اسرع وقت و امضای توافق‌نامه همکاری مشترک راهبردی میان سال‌های 2022-2025 خبر دادند.

در این توافق‌نامه همچنین بر ضرورت تکمیل همه مذاکرات مربوط به توافق‌نامه تجارت آزاد میان شورای همکاری و چین در اسرع وقت و برپایی منطقه آزاد تجاری مشترک تأکید کرده کرده است.

در سال‌های اخیر روابط چین و کشورهای شورای همکاری رشد چشمگیری در عرصه‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی داشته است.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا