سیاسی

افتتاح نشست منطقه ای فائو در بغداد با حضور مصطفی الکاظمی

سی و ششمین نشست دفتر خاور نزدیک و شمال آفریقای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با حضور نخست وزیر عراق، در بغداد آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: سی و ششمین نشست دفتر خاور نزدیک و شمال آفریقای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با حضور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در بغداد آغاز به کار کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر الکاظمی، وی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین نشست منطقه ای فائو که بغداد میزبانی آن را بر عهده دارد شرکت کرد.

وزرای کشاورزی، منابع آبی، دارایی، حمل و نقل عراق و شهردار بغداد در این مراسم حضور داشتند.

در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق آمده که وی در این مراسم، برگزاری این نشست در بغداد را موجب تقویت جایگاه بغداد به عنوان پایتخت صلح و میدان دیدارهای بین‌المللی و مرکز همکاری و شراکت میان کشورهای منطقه و جهان دانست.

او گفت که جهان امروز با چالش بیابان‌زایی و تغییرات زیست‌محیطی مواجه است و این چالش‌ها در عراق مضاعف است چون این کشور فاقد سیستم‌های پیشرفته آبیاری است چون  دهه‌ها گرفتار جنگ‌های پوچ و فساد و سوءمدیریت بود و امروز می‌کوشد که چالش ها را به فرصت نوآوری تبدیل کند.

الکاظمی خواستار همکاری جمعی و به دور از منافع فروبسته و پایبندی به روحیه همکاری و شراکت برای تحقق امنیت مالی و غذایی فراگیر شد که موجب توسعه سبک زندگی جوامع می‌شد.

او گفت‌وگو و همفکری مشترک و خودداری از راه‌حل‌های یکجانبه را مبنای اصلی همکاری و شراکت دانست و تأکید کرد که امکان ندارد پیشرفت یک جامعه از حساب جامعه دیگر باشد.

نخست وزیر عراق گفت که این کشور می‌کوشد که با همسایگان خود هم‌افزایی پیدا کند و افزود که اختلافاتی بر سر پروژه‌های آبی برقرار شده بر فرات و دجله وجود دارد که باید بر اساس منافع مشترک و از راه مذاکره حل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا