اجتماعیاقتصادیخبر اول

افزایش 346 درصدی آمار مهاجرت در لبنان در سال 2021

یک مرکز مطالعاتی در لبنان از افزایش 346 درصدی آمار مهاجرت و مسافرت در این کشور به علت شرایط اقتصادی خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک مرکز مطالعاتی در لبنان از افزایش 346 درصدی آمار مهاجرت و مسافرت در این کشور به علت شرایط اقتصادی خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، «شرکت بین‌المللی اطلاعات» که یک شرکت خصوصی در لبنان است در گزارشی آماری اعلام کرد که در سال 2021 شمار مهاجران و مسافران لبنانی به 79 هزار و 134 تن رسیده در حالی که این آمار در سال 2020 معادل 17 هزار و 721 تن بوده است که نشان‌دهنده افزایش 346 درصدی است.

این گزارش افزوده که سال 2021 بالاترین آمار مهاجرت در لبنان طی 4 سال گذشته را ثبت کرده است.

در این گزارش بحران اقتصادی و مالی و کاهش سطح خدمات و افزایش قیمت کالاها و تضعیف قدرت خرید را عامل اصلی مهاجرت و سفرهای طولانی مدت شهروندان لبنانی دانسته است.

پیش از این بانک جهانی در گزارشی درباره وضعیت اقتصادی لبنان، رکود اقتصادی در این کشور اقدامی عامدانه به اراده رهبران سیاسی لبنان دانست که ثبات و مسالمت اجتماعی در این کشور را در بلندمدت با خطر مواجه می‌کند.

بانک جهانی تأکید کرده که بحران اقتصادی لبنان از وخیم‌ترین بحران‌های اقتصادی در سطح جهان از نیمه قرن نوزدهم است و در آن کشوری که در دهه 1970-1980 مرکز ثروت و سیاست‌های لیبرال بود به یک ویرانه تبدیل شده است.

این گزارش تأکید کرده که درآمدهای دولت با کاهش به حدود نصف در سال 2021 به 6.6 درصد تولید ناخالص داخلی کشور رسیده که در سطح جهان فقط سومالی و یمن در وضعیت بدتری قرار دارند.

بر اساس این گزارش، سود ناخالص واقعی لبنان کاهش 10.5 درصدی داشته و در عین حال بدهی عمومی این کشور به 183 درصد درآمد ناخالص داخلی این کشور رسیده است که رتبه لبنان را در رتبه چهارم بعد از ژاپن و سودان و یونان رسانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا