سیاسی

جیمز جفری: دولت بایدن هیچ راهبرد جامعی درباره مسائل سوریه ندارد

نماینده ویژه سابق امریکا در سوریه از نبود سیاستی جامع در دولت بایدن درباره پرونده سوریه و نحوه حل مسائل آن انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: نماینده ویژه سابق امریکا در سوریه از نبود سیاستی جامع در دولت بایدن درباره پرونده سوریه و نحوه حل مسائل آن انتقاد کرد.

به گزارش «العربی الجدید»، «جیمز جفری»، فرستاده ویژه سابق امریکا در سوریه، تأکید کرد که دولت فعلی امریکا هیچ راهبرد جامعی برای حل مسائل متعدد در سوریه ندارد.

او در مصاحبه با شبکه CNN گفت که با وجود کشته شدن سرکرده داعش، تشکیلات نظامی این گروه تروریستی به جای خود مانده و این یعنی که داعش همچنان خطری جدی برای ملت‌های سوریه و عراق و ترکیه و اروپاست.

جیمز جفری افزود که دولت سوریه توانایی پایان دادن به کار داعش را ندارد و برای همین نیروهای امریکایی در تعداد محدود در شمال شرق سوریه و در عراق خواهند ماند و در این باره مسائلی با ترکیه وجود دارد که باید حل شود اما سیاست دولت بایدن درباره سوریه مشخص نیست.

او گفت که علاوه بر موضوع داعش، ترکیه نگرانی‌های امنیتی خود را در سوریه دارد، اسرائیل هم نگران موشک‌های ایران در سوریه است، مسئله سلاح‌های شیمیایی و میلیون‌ پناهنده سوریه‌ای هم هست، اما دولت بایدن با گذشت یک سال از فعالیتش هیچ سیاست جامعی در این باره تعریف نکرده است.

جفری ترکیه را یک متحد ژئوپلتیک درون ناتو خواند و گفت که در پرونده‌های سوریه و افغانستان و بوسنی و کوزوو و اوکراین، ترکیه و امریکا همکاری‌های خوبی دارند اما دیپلماسی اشتباه و سوءتفاهم دوجانبه موجب مشکلاتی شده که باید میان رؤسای جمهوری دو کشور حل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا