سیاسی

دیدار بارزانی و طالبانی با هدف پایان بحران ریاست جمهوری عراق

رهبران دو حزب اتحاد میهنی و دمکرات کردستان با یکدیگر دیدار و سناریوهای محتمل برای پایان بحران انتخاب نامزد ریاست جمهوری عراق را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: رئیس دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان جزئیات سناریوهایی که در نشست «مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات و «بافل طالبانی» رهبر حزب اتحاد میهنی برای حل بحران انتخاب رئیس جمهوری عراق بررسی شد را اعلام کرد.

«فاضل میرانی» مسئول دفتر سیاسی این حزب اعلام کرد که سناریوهایی که در حال حاضر مطرح هستند، شامل گزینه هایی مانند توافق بر سر نامزدی فردی خارج از دو حزب می شود که البته به احتمال زیاد اجرایی نخواهد شد و گزینه بعدی توافق بر سر نامزد شدن فردی از یکی از دو حزب با توافق دو طرفه است.

وی خاطرنشان کرد که مشکلی برای تصدی ریاست جمهوری از سوی حزب دمکرات و اعطای پست های وزارتی در دولت به حزب اتحاد میهنی وجود ندارد و در صورت ادامه اختلاف نظرها، این امکان وجود دارد که پست ریاست جمهوری به نامزدی خارج از احزاب کُرد برسد که این مساله اصلا به صلاح هیچ کدام از ما نیست.

رئیس دفتر سیاسی حزب دمکرات همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به دیدار مسعود بارزانی و بافل طالبانی، از امروز تا آغاز هفته آینده یک توافق راضی کننده حاصل شود.

پیش از این نیز “آرام جباری” عضو حزب اتحاد میهنی ضمن تکذیب برخی اخبار مبنی بر دست کشیدن این حزب از پست ریاست جمهوری عراق در قبال تصدی ریاست اقلیم کردستان عراق، آن را شایعه برخی رسانه‌ها خواند.

اتحاد میهنی، “برهم صالح” رئیس جمهوری کنونی عراق را به عنوان نامزد خود برای تصدی دوره جدید ریاست جمهوری در این کشور معرفی کرده و در مقابل حزب دمکرات کردستان “هوشیار زیباری” را به عنوان نامزد خود معرفی کرده است.

از سویی دادگاه فدرال عراق، یکشنبه گذشته تصمیم به تعلیق نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری عراق گرفت.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا