سیاسی

پادشاه عربستان: خواهان راه حل سیاسی جامع در یمن هستیم

پادشاه عربستان در تماس تلفنی با رئیس جمهوری امریکا از تمایل ریاض برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع در یمن خبر داد.

میدل ایست نیوز: «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در تماس تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهوری امریکا با اشاره به تلاش‌های عربستان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن و بازسازی یمن، از تمایل ریاض برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع در یمن و تلاش برای دستیابی به امنیت و توسعه در این کشور خبر داد.

پادشاه عربستان در این تماس بر لزوم همکاری برای مقابله با آنچه وی” فعالیت های مخرب بازوهای ایران در منطقه” خواند تاکید کرد.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین بر روابط استراتژیک میان ریاض و واشنگتن و اهمیت تقویت مشارکت بین دو طرف با هدف تامین منافع مشترک و دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

پادشاه عربستان همچنین با تاکید بر اهمیت تداوم و تقویت همکاری های امنیتی مشترک عربستان و امریکا در زمینه مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن، از تعهد رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از عربستان در دفاع از خود و حفاظت از شهروندانش قدردانی کرد.

پادشاه عربستان همچنین بر اهمیت حفظ تعادل و ثبات در بازارهای نفت تاکید و به نقش توافق تاریخی اوپک پلاس در این امر و اهمیت حفظ آن اشاره کرد.

رئیس جمهوری آمریکا هم بر تعهد واشنگتن به حمایت از عربستان در دفاع از مردم و سرزمینش در برابر حملات انصارالله و همچنین حمایت کامل از تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن تاکید کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا