سیاسی

نائب رئیس پارلمان عراق حوادث میسان را شعله‌ور کردن آتش فتنه خواند

نایب رئیس اول پارلمان عراق نسبت شعله ور کردن آتش فتنه و درگیری میان مردم در استان میسان هشدار داد.

میدل ایست نیوز: «حاکم الزاملی» نایب رئیس اول پارلمان عراق نسبت به اقدامات مخرب با هدف شعله ور کردن آتش فتنه و درگیری در میان مردم جنوب این کشور به ویژه در استان میسان هشدار داد.

الزاملی همچنین از نیروهای امنیتی خواست با قانون شکنان مقابله و ثبات و امنیت را در استان میسان مستقر کنند.

وی با تاکید بر اینکه مقامات امنیتی که با جنایتکاران در استان میسان مماشات می‌کنند باید بازخواست شوند از شیوخ و طوایف عراقی خواست با حکمت و آرامش مانع از ریخته شدن خون فرزندان عراق شوند.

نائب رئیس پارلمان عراق بر اهمیت توجه به طرح‌های ارائه شده از سوی برخی رهبران سیاسی و دینی از جمله طرح مقتدی صدر برای تشکیل هیئتی عالیرتبه برای حل اختلافات و حفظ صلح در این منطقه تاکید کرد.

هفته گذشته یک افسر پلیس عراق در استان میسان ترور شد. در آن زمان، قیس الخزعلی تلویحا افراد نزدیک به مقتدی صدر را در این حادثه متهم کرد.

یک روز پس از آن، یک قاضی ارشد مبارزه با مواد مخدر در مرکز العماره، مرکز استان میسان، ترور شد.

در پی این حوادث تغییراتی در ستاد عملیات استان میسان رخ داد و مصطفی الکاظمی هم برای پیگیری وضعیت امنیتی استان وارد العماره شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرده که شخصا به صورت روزانه با فرماندهان امنیتی وضعیت امنیتی استان را پیگیری خواهد کرد و همه جنایتکاران دستگیر و محاکمه خواهند شد و از مردم و عشایر خواست که با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا