سیاسی

وزیر خارجه اردن اقدامات اسرائیل را مانع از تشکیل دو دولت دانست

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که اقدامات یکجانبه اسرائیل راه را برای تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی تضعیف می کند.

میدل ایست نیوز: «ایمن صفدی» وزیر خارجه اردن در نشست خبری با «آنالنا بربوک» همتای آلمانی خود اعلام کرد که اقدامات یکجانبه اسرائیل راه را برای تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی تضعیف می کند.

الصفدی در این نشست خبری با بیان اینکه کشورش حاضر به عبور از آرمان و قضیه فلسطین نیست، گفت که اردن و آلمان بر لزوم رسیدن به یک افق سیاسی واقعی برای دستیابی به صلح در فلسطین بر اساس راه حل دو کشور توافق دارند.

وی افزود که آلمان نقش مهمی در حمایت از “اونرا” (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) دارد و این کشور سومین کمک کننده بزرگ به این آژانس است.

وزیر خارجه اردن با ابراز نگرانی نسبت به کاهش توجه جامعه جهانی به موضوع پناهجویان، آن را یک مسئولیت بین المللی دانست که تنها بر عهده کشورهای میزبان آوارگان نیست.

الصفدی بر لزوم تلاش برای یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به پیامدهای بحران سوریه اشاره کرد و خواستار ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شد.

وزیر خارجه آلمان هم با بیان اینکه اردن بیش از هر کشور دیگری از بحران های منطقه آسیب دیده، تاکید کرد که اردن یک عنصر اساسی برای ثبات در منطقه و یک شریک استراتژیک برای آلمان است.

وی افزود که راهی طولانی و پر چالش برای رسیدن به صلح در منطقه وجود دارد و هر گامی هرچند کوچک برای رسیدن به مذاکرات مستقیم بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو کشور مهم است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا