خبر اولسیاسی

مذاکرات عراق با روسیه، فرانسه و پاکستان برای خرید جنگنده و پهپاد و تانک

منابع عراقی از مذاکرات عراق با روسیه و فرانسه و پاکستان برای تقویت توان نظامی و امضای قراردادهای تسلیحاتی خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع عراقی از مذاکرات عراق با روسیه و فرانسه و پاکستان برای تقویت توان نظامی و امضای قراردادهای تسلیحاتی خبر دادند.

یک منبع بلندپایه عراقی به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که این کشور برای تقویت توان نظامی خود برنامه‌ای برای افزایش تعداد تانک‌ها و افزایش شمار تیپ‌ها و لشکرهای ارتش تدارک دیده است.

این منبع تأکید کرد که قرار است به زودی یک هیئت بلندپایه امنیتی برای خرید پهپاد و تانک‌های پیشرفته به روسیه و فرانسه و پاکستان سفر کند.

از سوی دیگر، «نورمن ریکلفس»، رئیس ژئوپلتیک مؤسسه NAMEA خبر داد که ارتش عراق در پی تهیه سامانه‌های دفاعی پیشرفته و نیز جنگنده‌های رافال فرانسه و پهپاد و توپ‌های پیشرفته است.

به گفته ریکلفس فرانسه پیشنهاد فروش 20 پهپاد را به عراق داده و وزارت دفاع عراق در حال بررسی‌های فنی لازم برای امضای این قرارداد است و در این راستا به زودی هیئتی از وزارت دفاع عراق به پاریس خواهد رفت.

بر اساس این گزارش پیشنهاد مشابهی نیز از جانب پاکستان مطرح شده که عراق در حال بررسی آن است.

همچنین قرار است عراق 14 جنگنده رافال فرانسوی به ارزش 240 میلیون دلار از فرانسه خریداری کند و در ازای آن به فرانسه نفت صادر کند.

همچنین خرید هواپیمای آموزش نظامی «سوپر مشاق» از پاکستان نیز به مراحل نهایی رسیده است.

صبح امروز نیز وزارت دفاع عراق اعلام کرد که این کشور در چارچوب قرارداد تسلیحاتی با بلغارستان چند زرهی و تانک و انواع مهمات دریافت کرده است.

در بیانیه رسمی وزارت دفاع عراق آمده که زیر نظر وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش و با حضور معاونت تجهیز، وزارت دفاع عراق انواع مهمات و تسلیحات را از کشور بلغارستان دریافت کرده است.

به موجب این بیانیه، این محموله شامل انواع زرهی و تانک‌های T72 و خودروهای نظامی pmp1 و انواع سلاح و مهمات می‌شود.

در ماه گذشته نیز سرلشکر «قاسم المحمدی»، فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق، خبر داد که نیروی زمینی عراق به انواع پیشرفته تانک‌های آبرامز امریکایی و تانک‌های T-90 روسیه‌ای که دست کمی از تانک های امریکایی ندارند در تعداد بالا مجهز است و برنامه‌ای برای افزایش این تجهیزات تنظیم شده است.

المحمدی همچنین از قراردادهایی برای خرید پهپادهای هجومی با امکان پرواز به مدت 30 ساعت خبر داد و گفت که به لحاظ توپخانه‌ای ارتش عراق در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و مجهز به توپ‌های فرانسوی دقیق است.

او گفت که نیروهای مسلح عراق از متنوع شدن منابع تأمین سلاح خود استقبال می‌کند و افزود که همه طرف‌ها با جدیت خواستار تقویت تسلیحاتی ارتش هستند و پروژه‌هایی در این باره تعریف شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا