سیاسی

ترکیه 4 عضو «پ ک ک» را در شمال عراق به هلاکت رساند

همزمان با آغاز عملیات داخلی ترکیه در جنوب شرق این کشور علیه عناصر پ ک ک، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن 4 تروریست عضو پ ک ک در شمال عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه از کشته شدن 4 تروریست عضو حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال عراق خبر داد.

به گزارش آناتولی به نقل از بیانیه وزارت دفاع ترکیه، نیروهای امنیتی ترکیه توانستند در چارچوب عملیات «مخلب البرق»، (پنجه برق) این تروریست ها را به هلاکت برسانند.

ترکیه در 23 آوریل 2021 دو عملیات مخلب البرق و «مخلب الصاعقه» (پنجه صاعقه) را به صورت همزمان در مناطق متین و افاشین-پاسیان در شمال عراق آغاز کردند.

از سویی دیگر وزارت کشور ترکیه نیز از آغاز عملیات «ارن الشتاء 24» در ولایت سیعرت در جنوب شرق ترکیه علیه تروریست های پ ک ک خبر داد.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت کشور ترکیه آمده است، نیروهای کماندو و عملیات ویژه و پلیس در این عملیات حضور دارند.

ترکیه نام سلسله عملیات خود علیه عناصر پ ک ک در کشور را به نام ارن بلبل، جوان ترکیه ای که به دست نیروهای پ ک ک در 11 اوت 2017 کشته شد، نامگذاری کرد.

گفتنی است پ ک ک از کوهستان قندیل در شمال عراق به عنوان پناهگاه استفاده، در بسیاری از شهرها، مناطق و دره ها فعالیت، و از آنجا به ترکیه حمله می کند.

ترکیه که پ ک ک را گروهی تروریستی می خواند بیش از 30 سال است که در درون خاک خود و خارج از کشور به مبارزه با آن می پردازد.

منبع
آناتولیآناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا