سیاسی

عمان میزبان بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه

رزمایش دریایی مشترک با مشارکت نیروی دریایی امریکا و بریتانیا به میزبانی عمان از 12 فوریه آغاز بکار کرد و تا 18 فوریه ادامه خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: عمان از آغاز یک رزمایش دریایی در تنگه هرمز و دریای عمان و عرب با مشارکت چند کشور از جمله امریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، این رزمایش از 12 تا 18 فوریه، میزبان این رزمایش بین المللی تحت عنوان (IMX22) است که بزرگترین در خاورمیانه محسوب می شود.

این رزمایش تحت فرماندهی و کنترل مرکز امنیت دریایی عمان و با مشارکت کشتی های نظامی وابسته به ناوگان دریایی عمان و مجموعه ای از کشتی های نظامی امریکا، بریتانیا، پاکستان و کره جنوبی و با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی عمان در حال برگزاری است.

خبرگزاری رسمی عمان همچنین اشاره کرد که این رزمایش با هدف تقویت روند همکاری امنیتی موجود بین کشورها، سازمان ها و مراکز بین المللی و منطقه ای امنیت دریایی برگزار می شود.

تقویت ارتباط و سازوکارها و اقدامات در تبادل اطلاعات و کسب تجربه بیشتر توسط کادر و کشتی های شرکت کتتده از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است که ضمن تحقق امنیت دریایی در منطقه و تسهیل عبور و مرور کشتی های بین المللی، سلامت دریانوردی و امنیت بنادر در آب های عمان را نیز تامین می کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا