سیاسی

مشاور ابوالغیط: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار نزدیک است

مشاور نظامی دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی تاکید کرد که بازگشت سوریه به این اتحادیه و رفع تعلیق عضویت آن بسیار نزدیک است.

میدل ایست نیوز: «محمود خلیفه» مشاور نظامی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی تاکید کرد که بازگشت سوریه به این اتحادیه و به دست آوردن دوباره کرسی خود بسیار نزدیک است.

وی افزود که عضویت سوریه در اتحادیه عرب لغو نشده است بلکه به حالت تعلیق درآمده بود تا شرایط در داخل سوریه و در میان کشورهای عربی برای بازگشت دوباره این کشور مهیا شود.

این اظهارات در حالی است که «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اواخر ماه گذشته میلادی در نشست مشورتی وزیران امور خارجه کشورهای عربی در کویت، اعلام کرده بود که شرایط برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و رفع تعلیق عضویت آن، همچنان مهیا نیست.

وی افزوده بود که موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و دعوت از آن برای شرکت در نشست سران، مستلزم رایزنی، گفت‌وگو و نگاه کشورهای عضو و برداشتن برخی گام‌ها ازجانب سوریه است.

اتحادیه عرب با آغاز ناآرامی های سوریه در سال 2011، عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

در حال حاضر قطر از جمله مخالفان جدی رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب است و در مقابل کشورهایی همچون مصر، امارات و الجزایر در تلاش هستند تا سوریه بار دیگر کرسی خود را در اتحادیه عرب به دست آورد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا