سیاسی

اعتراف شرکت سوئدی «اریکسون» به پرداخت رشوه به داعش در عراق

شرکت ارتباطاتی سوئدی «اریکسون» اعتراف کرد که کارکنانش به گروه تروریستی داعش در عراق رشوه پرداخت کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: شرکت ارتباطاتی سوئدی «اریکسون» اعتراف کرد که کارکنانش به گروه تروریستی داعش در عراق رشوه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش «الجزیره»، «بوره اکهولم» مدیر اجرایی شرکت سوئدی اریکسون، تأکید کرد که این شرکت موارد هزینه‌های نامعمولی را در سال 2018 کشف کرده که دریافت‌کننده آنها مشخص نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که کارکنان این شرکت برای دسترسی به برخی مسیرها که در آن زمان در کنترل تروریست‌های داعش بود به آنان رشوه پرداخت کرده‌اند.

پیش از اظهارات این مقام، شرکت اریکسون با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که موارد «نقض صریح قوانین و منشور اخلاقی شرکت را میان سال‌های 2011-2019 در عراق کشف کرده است».

این شرکت افزود که تحقیقات داخلی‌اش نشان می‌دهد که کارکنان اریکسون کمک‌های بلاعوض نقدی و تأمین مالی غیر قانونی برای برخی سفرها و استفاده نادرست از درآمدها و کارکنان و نمایندگان شرکت داشته‌اند.

شرکت اریکسون افزوده که در پی این گزارش، شماری از کارکنانش را اخراج کرده و درباره شماری دیگر اقدامات تنبیهی انجام داده است.

این اعترافات پس از آن مطرح شده که وزارت دادگستری امریکا در اکتبر گذشته این شرکت را به تخلفات مالی گسترده در قرارداد یک میلیارد دلاری با امریکا متهم کرد.

این گزارش باعث سقوط 14.5 درصدی سهام شرکت اریکسون در روز چهارشنبه شده که از سال 2017 سابقه نداشته است.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا