سیاسی

نروژ خواستار توقف تخریب منازل فلسطینیان از اسرائیل شد

سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ گفت که کشورش از دولت اسرائیل خواسته تخریب و مصادره خانه‌های فلسطینیان را متوقف کند.

میدل ایست نیوز: «گوری سولبرگ»، سخنگوی وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که کشورش به طور دائم پیگیر تحولات نگران کننده در قدس است.

وی در گفتگویی با پایگاه خبری «عربی 21» اظهار داشت که نروژ نگران است که تحولات جاری در محله شیخ جراح در قدس اشغالی به دور تازه‌ای از تنش و درگیری‌ها منجر شود.

سولبرگ تصریح کرد که کشورش از دولت اسرائیل خواسته تخریب و مصادره خانه‌های فلسطینیان را متوقف کند.

وی اشاره کرد که اسلو شهرک‌های اسرائیلی واقع در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی را به موجب قوانین بین‌الملل نامشروع و غیرقانونی می‌داند.

سولبرگ افزود که دولت نروژ از طرح‌ها و راهکارهای نهادهای جامعه مدنی که به دنبال حمایت از حقوق ساکنان فلسطینی و کمک به آنان برای ممانعت از تخریب خانه‌هایشان هستند، حمایت می‌کند.

این در حالی است که «آنیکن هویتفلد»، وزیر امور خارجه نروژ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع کشورش در حمایت از راه حل تشکیل دو کشور ثابت و بدون تغییر است و در شرایط فعلی که تنش و درگیری‌ها رو به افزایش است، این راه حل دور از دسترس است و در سال 2022 باید به دنبال تعامل بهتر با این مسئله باشیم.

هویتفلد که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در سخنانی در ژانویه گذشته خواستار توقف شهرک‌سازی اسرائیل و تخریب خانه‌های فلسطینیان شد.

وی شهرک‌های اسرائیلی را به موجب قوانین بین‌الملل غیرقانونی و مانعی بر سر راه تحقق صلح و راه حل تشکیل دو کشور دانست.

اسرائیل به بهانه اینکه زمین ها و منازل فلسطینیان در اختیار انجمن های شهرک سازی است، به دنبال آواره کردن ساکنان محله شیخ جراح است، اما ساکنان این محله این اتهامات را رد کرده و اشغالگران را به انجام فرآیند پاکسازی قومی علیه آنها متهم می کنند.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا