سیاسی

رایزنی نچیروان بارزانی با شماری از مقامات خارجی درباره اوضاع عراق و اقلیم کردستان

رئیس اقلیم کردستان در دیدار با فیصل بن فرحان و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بر تمایل اقلیم برای تقویت روابط با عربستان و قطر تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه عربستان و قطر دیدار و گفت وگو کرد.

بارزانی در دیدار با «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان بر تمایل اقلیم کردستان برای تقویت روابط با عربستان تاکید کرد.

در این دیدار که دو طرف اوضاع کنونی عراق را بررسی کردند، وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که کشورش به روابط با عراق توجه و تمایل دارد عراق بتواند نقش خود در منطقه را باز گیرد و یکی از ستون های ثبات در منطقه شود.

از سویی دیگر بارزانی نیز ضمن تقدیر از رویکرد و موضع عربستان در قبال عراق، تمایل اقلیم کردستان در تقویت روابط با عربستان را ابراز داشت.

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیداری دیگر با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، راه های توسعه روابط بین اقلیم کردستان و قطر در زمینه های مختلف و گسترش چشم اندازهای همکاری مشترک، آخرین تحولات فرآیند سیاسی در عراق و تلاش ها برای تشکیل دولت جدید در عراق و اوضاع امنیتی در عراق و تهدیدهای داعش را بررسی کرد.

دو طرف در این دیدار بر تمایل مشترک در تقویت روابط بین اقلیم کردستان و قطر تاکید و به فرصت های شغلی و احیای سرمایه گذاری قطر در عراق و اقلیم کردستان اشاره کردند.

بارزانی و وزیر خارجه قطر همچنین بر لزوم و اهمیت حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه و اینکه تلاش ها در جهت کاهش تنش ها و حل مشکلات منطقه صورت گیرد، تاکید کردند.

روابط اقلیم کردستان با کشورهای مجاور و کشورهای منطقه، آخرین تحولات سوریه، نقش قطر در منطقه و تحولات افغانستان، از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

نچیروان بارزانی-محمد بن عبدالرحمن

گفتنی است بارزانی پنجشنبه برای مشارکت در کنفرانس امنیتی مونیخ که از 18 تا 20 فوریه برگزار می شود به آلمان رفت.

رئیس اقلیم کردستان عراق با جمعی دیگر از مقامات و سران کشورهای حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ از جمله وزیر خارجه واتیکان، وزیر صنایع امارات، نخست وزیر لبنان، وزیر خارجه ایران، وزیر دفاع ترکیه و وزیر دفاع ایتالیا نیز دیدار کرد.

منبع
روداوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا