سیاسی

تاکید عون بر حفظ حقوق لبنان در پرونده مرزهای دریایی با اسرائیل

رئیس جمهوری لبنان هر گونه چشم‌پوشی از حقوق این کشور در پرونده تعیین مرزهای دریایی با اسرائیل را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز سه‌شنبه هر گونه چشم‎پوشی از حقوق این کشور در گفت‌وگو با اسرائیل در خصوص پرونده تعیین مرزهای دریایی را تکذیب کرد.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که آنچه در مورد چشم پوشی از حقوق لبنان در تعیین مرزهای دریایی با اسرائیل گفته می‌شود صحت ندارد و در این مذاکرات حق لبنان در زمینه حقوقی حفظ خواهد شد.

مذاکرات لبنان و اسرائیل برای ترسیم مرزهای آبی که با وساطت امریکا برگزار می‌شود از 4 مه سال گذشته به علت اختلاف طرفین درباره نقشه‌ها متوقف شد.

وزیر انرژی اسرائیل ماه گذشته گفت که اسرائیل آماده ازسرگیری مذاکرات است اما اجازه نمی‌دهد که بیروت شرط‌های مذاکره را به اسرائیل دیکته کند.

در آغاز این مذاکرات قرار بود تکلیف 860 کیلومتر مربع از آب‌های مورد اختلاف بر اساس نقشه ارائه شده سازمان ملل تعیین شود، اما بعدتر لبنان این نقشه را غیر قابل قبول دانست و خواستار افزودن 1430 کیلومتر مربع دیگر به موضوع مذاکرات شد.

کشف ذخایر گازی در شرق مدیترانه که می‌تواند موجب تحول اقتصاد کشورهای مشرف بر آن شود، باعث شد که لبنان در پی تعیین مرزهای خود با اسرائیل به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری برای استخراج گاز برآید.

مقدمات این مذاکرات توسط «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان انجام شد و گفت‌وگوها بدون مذاکره مستقیم هیئت‌های لبنانی و اسرائیلی و با وساطت امریکا برگزار می‌شود.

منبع
میدل ایست نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا