سیاسی

تقدیر حماس از پویش شهروندان اروپایی برای توقف تجارت با شهرک‌های اسرائیل

جنبش حماس از پویش شهروندان اروپایی برای جمع‌آوری امضا و درخواست از کمیسیون اروپا برای توقف تجارت با شهرک‌های اسرائیل قدرددانی کرد.

میدل ایست نیوز: جنبش حماس امروز سه‌شنبه ضمن قدردانی از پویش شهروندان اروپایی و برخی نهادهای مدنی در این قاره برای جمع‌آوری امضا و درخواست از کمیسیون اروپا با هدف توقف تجارت با شهرک‌های اسرائیل، آن را اقدامی علیه جنایت شهرک‌سازی دانست.

این جنبش همچنین از همه جهانیان خواست در پی افزیش جنایت‌های شهرک‎‌نشینان و اقدامات غیرقانونی آنان در کرانه باختری به صف مقابله با فعالیت‌های شهرک‌سازی بپیوندند.

حماس از کل کشورهای جهان خواست از حق مردم فلسطین برای بازپس گیری اراضی، به دست آوردن حقوق مسلم و تعیین سرنوشت خود حمایت کنند.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر هم از کمیسیون اروپا خواست با توجه به پویش اخیر شهروندان اروپایی، تجارت میان اتحادیه اروپا و مناطق شهرک‌نشین در اراضی اشغالی را متوقف کند.

این نهاد حقوقی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پویش شهروندان اروپایی که نزد اتحادیه اروپا به ثبت رسیده و از روز 20 فوریه کار خود را آغاز کرده خواهان تصویب قانونی است که مانع از صادرات و واردات کالا میان شهرک‌های غیرقانونی و کشورهای اتحادیه اروپا می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که چنانچه این پویش بتواند یک میلیون امضا جمع کند، کمیسیون اروپا از نظر قانونی برای بررسی تجارت با مناطق شهرک‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین، ملزم خواهد شد.

گفتنی است که اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر انتقادات خود از فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطین را افزایش داده و در نوامبر 2015 نیز کمیسیون اروپا با نصب برچسب بر روی کالاهای وارد شده از شهرک‌های اسرائیل به کشورهای اروپایی جهت شناسایی این کالاها از سوی خریداران موافقت کرد.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا