اقتصادی

سازمان ملل: 2 میلیون عراقی دچار کمبود تغذیه هستند

برنامه غذای سازمان ملل اعلام کرد که حدود 2 میلیون شهروند عراقی دچار کمبود تغذیه هستند و 7 درصد خانوارهای عراقی خود را با شرایط کمبود غذا وفق داده‌اند.

میدل ایست نیوز: برنامه غذای سازمان ملل اعلام کرد که حدود 2 میلیون شهروند عراقی دچار کمبود تغذیه هستند و 7 درصد خانوارهای عراقی خود را با شرایط کمبود غذا وفق داده‌اند.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، «علی رضا قریشی»، نماینده دفتر برنامه غذای سازمان ملل در عراق، گفت که برآوردهای این سازمان نشان می‌دهد که در ماه ژانویه سال جاری میلادی حدود 2 میلیون شهروند عراقی دچار کمبود تغذیه بوده‌اند و 7 درصد خانوارهای عراقی خود را با شرایط کمبود غذا وفق داده‌اند.

او گفت که کاهش ارزش دینار موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله گندم و روغن می‌شود و این از قدرت خرید شهروندان می‌کاهد ضمن اینکه کاهش محصولات کشاورزی در مناطقی که کشاورزی در آنها وابسته به بارندگی است بر سختی شرایط افزوده است.

به گفته این مقام سازمان ملل گزارش‌های وزارت برنامه‌ریزی عراق که با همکاری یونیسف و بانک جهانی و طرح آکسفورد درباره فقر و توسعه انسانی در ماه ژوئن گذشته تهیه شده نشان می‌دهد شرایط کرونا باعث شده که 31.7 درصد شهروندان عراقی دچار فقر چندبعدی شوند.

او گفت که برنامه غذای سازمان ملل با همکاری وزارت برنامه‌ریزی و سازمان فائو بر اساس این گزارش در حال برآورد دوباره نسبت گرسنگی عدر عراق هستند و به زودی آمار تازه‌ای در این باره ارائه خواهند کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا