سیاسی

وزیر خارجه ایران: امریکا بارها درخواست مذاکره مستقیم کرده/ دریافت پیام سعودی ها از طریق وزیر خارجه عراق

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای وین به مرحله حساس و مهمی رسیده است، بر آمادگی تهران برای ادامه گفت‌وگوها با عربستان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در کنفرانس خبری پس از دیدار با همتای عمانی خود با بیان اینکه ایران از طرف آمریکایی تاکنون عمدتاً حرف‌ها و پیام‌های مثبت شنیده‌ ولی شاهد اقدام عملی برای اثبات حسن نیت واشنگتن نبوده، اعلام کرد که مذاکرات وین به مرحله حساس و مهمی رسیده است.

وی همچنین با اشاره به ادامه مذاکرات ایران و عربستان سعودی با بیان اینکه تهران پیامی را از طریق وزیر خارجه عراق از طرف سعودی مبنی بر آمادگی گفت‌وگوها دریافت کرده است، گفت: آمادگی خود را برای مذاکرات اعلام کردیم و آمادگی داریم با همکاری‌های مشترک با همه طرف‌ها، درباره مسائل منطقه با جدیت گفت‌وگو کنیم.

امیرعبداللهیان در ادامه خاطرنشان کرد که در دیدار با وزیر خارجه عمان علاوه بر مناسبات دوجانبه، در موضوعات مختلف منطقه‌ای و از جمله مذاکرات وین با همتای عمانی خود بحث و تبادل نظر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان موضوعات اندک ولی بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده است افزود که شخصا در مونیخ و «علی باقری» مسئول تیم ایرانی در وین به صراحت به طرف‌های غربی در ملاقات های دیپلماتیک، تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه در مذاکرات وین از خطوط قرمز خود عبور نخواهند کرد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که لازمه هرگونه مذاکره ای را مفید بودن آن می دانیم و اینکه منافعی برای ملت ایران در آن مذاکره متصور باشد.

امیرعبداللهیان: مذاکره مستقیم با امریکا نداریم

امیرعبداللهیان همچنین اعلام کرد که تیم ایرانی گفت‌وگوهای مستقیمی با نمایندگان کشورهای ۱+۴ در وین داریم و از طریق آقای مورا نماینده اتحادیه اروپا و تبادل non-paper ها نماینده آمریکا با نماینده جمهوری اسلامی ایران هم تبادل پیام ها انجام می شود.

امیرعبداللهیان افزود که پیام‌های زیادی را از مقامات آمریکا مبنی بر گفت‌وگوی مستقیم دریافت می‌کنیم برای ما مهم این است که چه نفعی در این گفتگو خواهد بود و آیا آینده متفاوتی از آنچه که در مذاکرات کنونی روی داده و آیا دستاوردی فراتر از این وجود خواهد داشت.

مسقط: امیدواریم رئیس جمهوری ایران در آینده نزدیک به عمان سفر کند

«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان نیز در این کنفرانس خبری گفت: نامه سلطان عمان را به رئیس‌جمهور ایران منتقل می‌کنم. امیدواریم سفر رئیس جمهور ایران به عمان در آینده نزدیک صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: می‌خواهیم در سطح بخش خصوصی هم روابط اقتصادی بین دو کشور را گسترش دهیم. روابط سیاسی بین دو کشور مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل است و تلاش می‌کنیم به نفع دو کشور و منطقه باشد.

 

منبع
خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا