اقتصادیسیاسی

اقدامات فوری دولت سوریه برای کاهش پیامدهای اقتصادی حمله روسیه به اوکراین

دولت سوریه به منظور کاهش پیامدهای حمله روسیه به اوکراین و از بیم افزایش شدید قیمت نفت و گندم برنامه فوق‌العاده برای صرفه‌جویی اقتصادی پیش گرفته است.

میدل ایست نیوز: دولت سوریه  اعلام کرد که به منظور کاهش پیامدهای حمله روسیه به اوکراین و از بیم افزایش شدید قیمت نفت و گندم برنامه فوق‌العاده برای صرفه‌جویی اقتصادی پیش می‌گیرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارشی تأکید کرد که در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت سوریه تصویب شد که ذخایر کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر، روغن آشپزی و برنج برای دو ماه آینده مدیریت شود و در توزیع این کالاها دقت بیشتری انجام شود.

همزمان «محمد سامر خلیل»، وزیر اقتصاد سوریه، خبر داد که شبه‌جزیره کریمه پیشنهاد صادرات گندم به سوریه را داده و گفت که سوریه این پیشنهاد را بررسی می‌کند.

همچنین دولت سوریه تأکید کرد که کنترل قیمت ارز را افزایش می‌دهد و همه هزینه‌ها در این مدت صرفا شامل اولویت‌های اساسی خواهد شد.

سوریه که بیش از یک دهه جنگ را تجربه می‌کند در واردات گندم وابسته به روسیه و در واردات نفت وابسته به ایران است و حمله روز گذشته روسیه به اوکراین، موجب افزایش شدید قیمت نفت و گندم در بازارهای جهانی شده است.

دولت سوریه حمله روسیه به اوکراین را «اقدام نظامی متحدان روس برای حفظ امنیت و ثبات کشورشان» خوانده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا