اجتماعیاقتصادی

برنامه 5 میلیون دلاری بانک جهانی برای تقویت آموزش عالی در عراق

بانک جهانی اعلام کرد که برنامه‌ای با هزینه 5 میلیون دلار برای حمایت از بخش آموزش عالی عراق اجرا خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: بانک جهانی اعلام کرد که برنامه‌ای با هزینه 5 میلیون دلار برای حمایت از بخش آموزش عالی عراق اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، بانک جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با اجرای برنامه تقویت بخش آموزش عالی در عراق با هزینه 5 میلیون دلار موافقت کرده و افزود که این اولین برنامه از این نوع در عراق است.

بانک جهانی افزوده که حمایت از بخش آموزش عالی عراق با هدف ارتباط بیشتر آن با توسعه کشور و در راستای تلاش‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و افزایش مهارت‌های تحصیل‌کردگان است.

در این راستا، «ساروج کومار»، مدیر منطقه‌ای بانک جهانی، تأکید کرد که با افزایش نیروی کار جوان، عراق از این فرصت برخوردار است که جوانان خود را در مسیر اولویت‌های توسعه در کشور به کار گیرد و نهادهای آموزشی خود را به عرصه‌های نیازمند توسعه ارتباط دهد.

وی گفت که ر برنامه جدید بر افزایش توان نهادی در بخش‌های تخصصی و انطباق آموزش عالی با بازارهای کار تمرکز دارد.

به گفته کومار این پروژه با حمایت وزارت آموزش عالی عراق و با اولویت دادن به بخش‌های کشاورزی و انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا می‌شود و 10 دانشگاه دولتی عراق از آن استفاده خواهند کرد و تقریبا نیمی از مبلغ از پروژه صرف افزایش توانمندی در بخش انرژی خورشیدی و مهارت‌های سبز خواهد بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا