سیاسی

دیدار هیئتی از حماس با دبیرکل جهاد اسلامی و مسئولان حزب‌الله لبنان

هیئتی از جنبش حماس با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد؛ این هیئت همچنین با مقامات حزب‌الله در بیروت دیدار داشتند.

میدل ایست نیوز: هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست «خلیل الحیه» رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جبنش با «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی در بیروت دیدار کرد. این هیئت همچنین با «حسن حب الله» مسئول روابط با فلسطین در حزب الله در بیروت دیدار کردند.

اعضای حماس در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی در مورد آخرین تحولات فلسطین و آوارگان فلسطینی در لبنان گفت‌وگو کرده و بر حمایت کامل خود از اسرا تاکید کرده و اسرائیل را از هرگونه تجاوز علیه آنان برحذر داشتند.

هیئت های حماس و جهاد اسلامی همچنین تاکید کردند که ادامه طرح های شهرک سازی و یهودی سازی در کرانه باختری و قدس و ادامه محاصره غزه غیرقابل قبول است و مقامت فلسطین هرگز در این باره سکوت نمی کند و اجازه تداوم این وضعیت را نمی دهد.

در این نشست از مقاومت و پایداری ساکنان محله شیخ جراح در قدس اشغالی و عملیات های مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری نیز تمجید شد.

رهبران حماس و جهاد اسلامی بار دیگر عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل را محکوم کرده و خواستار بازنگری این کشورها در تصمیم خود و همراهی با ملت هایشان در این زمینه شده و تاکید کردند که عادی سازی روابط خنجری از پشت به ملت فلسطین است.

دیدار هیئت حماس و مسئولان حزب‌الله

از سویی هیئت حماس شامگاه جمعه با «حسن حب الله» مسئول روابط با فلسطین در حزب الله و عطاالله حمود معاون وی در بیروت دیدار کردند.

طرفین در این دیدار ضمن اعلام مخالفت قاطع با توطئه‌ها علیه مسئله فلسطین، بار دیگر از کشورهای عادی‌کننده روابط با اسرائیل خواستند در این تصمیم خود بازنگری کنند.

دو طرف تاکید کردند که روابط حماس و حزب الله بر پایه مقاومت و سرنوشت واحد مستحکم است و روز به روز نیز تقویت می‌شود.

منبع
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا