خبر اولسیاسی

آیت الله خامنه ای: سیاست ثابت ما مخالفت با جنگ است/ ریشه بحران اوکراین در سیاست های امریکاست

آیت الله خامنه ای ضمن تأکید بر طرفداری ایران از توقف جنگ در اوکراین، ریشه این بحران را در سیاست های امریکا دانست.

میدل ایست نیوز: آیت الله خامنه ای ضمن تأکید بر طرفداری ایران از توقف جنگ در اوکراین ریشه این بحران را در سیاست های امریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری ایرانی «فارس»، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، در سخنرانی خود به مناسبت روز مبعث پیامبر اسلام، رژیم ایالات متحده آمریکا یک رژیم بحران ساز و بحران زیست خواند که از بحران تغذیه می کند.

وی آمریکا را یک رژیم مافیایی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اسلحه سازی و انواع و اقسام مافیایی دانست که سیاست های این کشور را در دست دارند و اداره می کنند و کنترل کشور در دستان آنهاست و در کشورها عده ای را سر کار می آورند یا برکنار می کنند.

رهبر ایران افزود که این رژیم در منطقه غرب آسیا بحران سازی های بسیاری کرد و «آن چنان نیازمند شدند که موجودی مانند داعش را به وجود بیاورند تا سگ دست آموز آنها بود و باشد علنا و صریحا فیلمبرداری شده افراد را سر ببرند و زنده زنده بسوزانند یا غرق در آب کنند تا فیلم آن را به دنیا منتشر کنند و سردمداران رژیم آمریکا به دست داشتن در تأسیس آن اقرار کردن که داعش دست ساز آن هاست».

وی تأکید کرد که آمریکا اگر نتواند بحران ایجاد کند کارخانه های اسلحه سازی نمی توانند حداکثر استفاده خودشان را انجام دهند و ناچار هستند که بحران سازی کنند تا منافع این مافیا ها حداکثری شود

آیت الله خامنه ای تحولات امروز اوکراین را نیز قربانی همین سیاست بحران سازی دانست و گفت که آمریکا اوکراین را به این نقطه رساند با ورود در مسایل داخلی آن کشور و راه انداختن اجتماعات علیه دولت ها و حرکت مخملی به وجود آوردن یا کودتا رنگی درست کردن و حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضان این دولت را برداشتن یا گذاشتن طبیعتاً به این نقطه می رسد.

او گفت: «ما البته با جنگ و تخریب در هر کجا مخالف هستیم و این سیاست ثابت ماست. ما با کشته شدن مردم با تخریب زیر ساخت های ملت ها را تایید نمی کنیم. ما مانند غربی ها نیستیم که اگر چنانچه بمب را بر روی کاروان عروسی در افغانستان بریزند و عروسی را تبدیل به عزا کنند بگویند این مبارزه با تروریست است».

رهبر ایران خاطرنشان کرد: «آمریکا در افغانستان در عراق و در شرق سوریه چکار می کند و چرا نفت سوریه را غارت می کند؟ چرا پول ها و ثروت ملی افغانستان را غارت و غصب می کنند. چرا در منطقه غرب آسیا از جنایات صهیونیستی ها در شبانه و روز در حال انجام آن هستند دفاع می کنند. این موارد بحران سازی است و تمام این موارد را در دفاع از حقوق بشر و امثالهم در حال انجام هستند».

وی افزود که ۸ سال است مردم یمن در زیر بمباران هستند و غربی ها این اتفاق را محکوم نمی کنند و حتی از آن هم حمایت زبانی، تبلیغاتی و رسانه ای و هم حمایت عملی می کنند.

آیت الله خامنه ای تأکید کرد که «ما در اوکراین طرفدار توقف جنگ هستیم منتهی علاج هر بحرانی صرفا در صورتی ممکن است که ریشه بحران شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین سیاست های آمریکا است و بعد از شناخت باید قضاوت کرد و داوری انجام داد و اگر اقدامی خواست انجام شود».

وی گفت که عبرت هایی در قضیه اوکراین وجود دارد که یکی از این عبرت ها این است که پشتیبانی قدرت های غربی از کشورهایی که دست نشانده آن ها هستند یک سراب است و واقعیت ندارد. این را همه دولت ها بدانند.

رهبر ایران افزود: «دولت‌هایی که دلگرم به آمریکا و اروپا هستند ببینند وضع اوکراین و افغانستان را که هم رییس‌جمهور اوکراین و هم رییس‌جمهور فراری افغانستان بیان کردند که ما به آمریکا و دولت های غربی اعتماد کردیم اما ما را تنها گذاشتند. بنابراین به این ها نمی شود اعتماد کرد».

وی عبرت دوم را این دانست که «مردم مهم ترین پشتیبان دولت ها هستند. اگر مردم در اوکراین وارد میدان می شدند وضع دولت و مردم اوکراین بدین گونه نبود. مردم وارد میدان نشدند چون دولت را قبول نداشتند، عیناً مثل آن زمانی که آمریکا به عراق دوران صدام حمله کرد و مردم دفاع نکردند و کنار رفتند تا آمریکا مسلط شود. اما در همین عراق وقتی که داعش حمله کرد مردم وارد میدان شدند و داعش که خطر بسیار بزرگی بود را توانستند به عقب برانند و سرکوب کنند».

آیت الله خامنه ای عامل اصلی استقلال کشورها را مردم دانست و افزود که ایران این موضوع را در حمله رژیم بعث تجربه کرد و در آن ایام با اینکه همه قدرت ها از صدام حمایت می کردند جمهوری اسلامی ایران با کمک مردم توانست غلبه پیدا کند و دشمن را ناکام بگذارد.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا