سیاسی

امارات: موضع ما در قبال تحولات اوکراین دعوت به دیپلماسی و توقف تنش است

نماینده امارات در سازمان ملل تأکید کرد که کشورش از مذاکره میان روسیه و اوکراین برای رسیدن به راه حلی مسالمت‌آمیز برای اختلافاتشان حمایت می‌کند.

میدل ایست نیوز: نماینده امارات در سازمان ملل تأکید کرد که کشورش از مذاکره میان روسیه و اوکراین برای رسیدن به راه حلی مسالمت‌آمیز برای اختلافاتشان حمایت می‌کند.

به گزارش «آناتولی»، «لانا نسیبه»، نماینده امارات در سازمان ملل، در کنفرانسی مطبوعاتی به مناسبت آغاز ریاست امارات بر شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس، در پاسخ به سؤالی درباره موضع کشورش در قبال حمله روسیه به اوکراین گفت: «موضع ما دعوت به دیپلماسی و مذاکرات و توقف تنش است».

وی گفت که امارات در مقام رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری برای تسهیل مذاکرات و کاهش تنش و اختلافات بین‌المللی از راه مذاکره تلاش خواهد کرد.

او درباره موضع کشورش در قبال طرح پیشنهادی فرانسه درباره سازوکار ارسال کمک‌های انسانی به اوکراین که قرار است این هفته در شورای امنیت مطرح شود گفت که این طرح هم‌اکنون در حال بررسی توسط کارشناسان است و پس از بررسی‌های لازم درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیش از این رأی ممتنع امارات به قطع نامه پیشنهادی امریکا علیه روسیه درباره حمله این کشور به اوکراین توجه بسیاری را در جهان برانگیخت.

نماینده امارات در سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «توضیح رأی امارات در شورای امنیت» تأکید کرد که امارات از توقف فوری خشونت‌ها و اقدامات خصمانه و ازسرگیری گفت‌وگوها و  ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه استقبال می‌کند.

در این بیانیه بدون نام آوردن از روسیه از «همه طرف‌ها» خواسته شده که به قوانین بین‌المللی و انسانی احترام بگذارند و جان غیر نظامیان را حفظ کنند.

امارات افزوده که به طور خاص نسبت به غیر نظامیان ساکن اوکراین نگران است و تأکید کرده: «به عنوان یک کشور در خاورمیانه اهمیت ایجاد فضای امن منطقه‌ای و کاهش تنش و دیپلماسی و گفت‌وگو را درک می‌کنیم».

نسیبه همچنین تأکید کرد که «امارات با تجربه خود می‌داند که اقدام فراگیر و مشورتی چه اهمیتی دارد».

روز گذشته نیز ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با رئیس جمهوری روسیه بر حق روسیه در تضمین امنیت ملی اش تاکید کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا