اقتصادیخبر اولسیاسی

بانک مرکزی عراق خواستار خودداری از هرگونه عقد قرارداد و تعامل مالی با روسیه شد + سند

بانک مرکزی عراق در نامه ای به هیئت دولت خواستار خودداری از هرگونه عقد قرارداد و تعاملات مالی با روسیه با توجه به تحریم های امریکا بر مسکو به علت حمله روسیه به اوکراین شد.

میدل ایست نیوز: بانک مرکزی عراق طی پیشنهادی به دولت عراق خواستار خودداری به صورت موقت از هرگونه عقد قرارداد با روسیه در نتیجه تحریم های اقتصادی امریکا بر مسکو شد.

در نامه رسمی بانک مرکزی عراق به دبیرکل هیئت دولت عراق آمده است: اعلام می داریم در پی جنگ کنونی بین روسیه و اوکراین، وزارت خزانه داری امریکا، تحریم هایی را بر نهادهای مالی و اقتصادی روسیه اعمال کرده است که پیشنهاد می شود با هدف حمایت از سیستم مالی عراق در حال حاضر از هرگونه عقد قرارداد با روسیه و تعاملات مالی از طریق سیستم مالی این کشور به صورت موقت خودداری شود.

مدیر بانک مرکزی عراق از دبیرکل هیئت دولت عراق خواست این مطلب را به وزارتخانه ها و طرف های ذیربط اطلاع دهد و هیئت دولت، بانک مرکزی را در جریان زمینه هایی که با روسیه تعامل می شود، قرار دهد تا سازوکار مناسب برای آن به گونه ای که سلامت سیستم مالی عراق حفظ شود، ایجاد گردد.

روسیه صبح پنجشنبه هفته گذشته عملیات نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد که با واکنش های شدید بین المللی و مطالباتی مبنی بر تشدید تحریم ها بر مسکو مواجه شد.

منبع
ارث نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا