خبر اولسیاسی

ترکیه: با اردن برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری همکاری می کنیم

وزیر امور خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اردنی خود از تمایل کشورش برای برگزاری کنفرانسی برای بررسی بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری خبر داد.

میدل ایست نیوز: مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز گفت کشورش با اردن برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان همکاری می کند.

به گزارش آناتولی، وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در آنکارا نسبت به برگزاری کنفرانسی در سطح وزارتی برای بررسی بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری ابراز تمایل کرد.

چاوش اوغلو تاکید کرد که ترکیه برای رویکرد اردن در قبال مسائل منطقه اهمیت زیادی قائل است و رویکرد دو کشور در همه مسائل منطقه ای یکسان است.

وی ضمن اشاره به اهمیت رایزنی های دوره ای بین دو کشور، درباره راه های تقویت همکاری در زمینه های اقتصاد، آموزش و فرهنگ با همتای اردنی خود رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت حجم مبادله تجاری بین دو کشور به سالانه یک میلیارد دلار می رسد و بیان کرد که اهتمام ترکیه به اردن همزمان با افزایش شمار گردشگران اردنی در ترکیه، افزایش می یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه همچنین از قصد دو کشور برای از سرگیری پروازها بین استانبول و العقبه پس از توقف به دلیل ویروس کرونا استقبال کرد.

وی درخصوص پرونده فلسطین نیز تاکید کرد که رویکرد ترکیه و اردن در قبال پرونده فلسطین و اوضاع قدس یکسان است.

چاوش اوغلو بر حمایت کشورش از حفاظت اردن از مقدسات قدس و تداوم همکاری در سطح سازمان های بین المللی و در راس آن سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

از سویی دیگر وزیر خارجه اردن گفت روابط بین دو کشور قوی و تاریخی و مبتنی بر منافع مشترک است و بر تداوم همکاری و تقویت آن در زمینه های مختلف و مقابله با چالش های مشترک تاکید کرد.

وی افزود: ما بر تلاش ها برای افزایش همکاری تجاری، گردشگری و اقتصادی و بررسی مفصل ایجاد زمینه های گسترده تر برای همکاری بین اردن و ترکیه تمرکز می کنیم؛ روابط اقتصادی ما به صورت واضح رو به رشد است.

الصفدی تصریح کرد: تحولات منطقه ای و بین المللی و در راس آن قضیه فلسطین و بحران اوکراین را بررسی کردیم.

وزیر امور خارجه اردن شب گذشته طی سفری رسمی وارد ترکیه شد و قرار است پیام عبدالله دوم، پادشاه اردن به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را ابلاغ کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا