سیاسی

تماس تلفنی محمد بن زاید با زلنسکی و فیصل بن فرحان با لاوروف

مقامات عربستان و امارات در گفت وگو با مقامات روسیه و اوکراین بر لزوم دستیابی به راه حلی سیاسی و مسالمت آمیز برای حل بحران اوکراین تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در گفت وگویی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بر حمایت امارات از هرگونه اقدام در جهت حل مسالمت آمیز بحران اوکراین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، ولیعهد ابوظبی در جریان آخرین تحولات جاری در اوکراین قرار گرفت و بر اهمیت ایجاد راه حل مسالمت آمیز از طریق مذاکره، گفت وگو و تفاهم تاکید کرد.

بن زاید همچنین بر لزوم تداوم تماس های جدی برای ایجاد راه حل سیاسی برای این بحران که تضمین کننده منافع همه طرف و امنیت ملی آنها باشد، تاکید کرد.

همزمان فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در مکالمه ای تلفنی با سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره بحران اوکراین و شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این گفت وگو روابط دوجانبه و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

وزرای امور خارجه عربستان و روسیه همچنین درباره آخرین تحولات اوضاع در منطقه و جهان و بحران اوکراین رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که بهترین راه برای تعامل با این بحران تشدید گفت وگو بین طرفین برای دستیابی به راه حلی سیاسی که امنیت و ثبات در آن منطقه و جهان را محقق کند، است.

دو طرف درباره تشدید هماهنگی و همکاری دوجانبه در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی و در راس آن تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه تبادل نظر کردند.

گفتنی است نیروهای نظامی روسیه از 24 فوریه عملیات گسترده ای را به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین آغاز کردند.

منبع
الخلیج آنلاینالخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا