سیاسی

وزیر امور خارجه ایران از تمایل ریاض برای برقراری ارتباط با تهران خبر داد

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که اظهارات اخیر یک مقام عالیرتبه عربستان نشانگر تمایل سعودی‌ها برای برقراری روابط دوجانبه با ایران است.

میدل ایست نیوز: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در ارتباط با مناسبات این کشور و عربستان اعلام کرد که اظهارات اخیر یک مقام عالیرتبه عربستان نشانگر تمایل سعودی‌ها برای برقراری روابط دوجانبه با ایران است و تهران از آن استقبال می‌کند.

وی افزود که روابط ایران با عربستان بر اساس تصمیم ریاض برای قطع رابطه دیپلماتیک با تهران، برقرار نیست ولی از سویی این روابط در سال‌های پیشتر از روند تقریبا ثابت و همراه با دعوت ایران بر حسن مناسبات همراه بوده است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ما طی سالی که گذشت چهار دور گفت‌وگو با عربستان داشتیم. این گفت‌وگوها هم فضای خوبی را ترسیم کرد و هم نتایجی هرچند اندک به همراه داشت و ما از اینکه عربستان مسیر گفت وگو را در پیش گرفته است خرسندیم و ادامه این نگاه می‌تواند به نتایج مثبتی بینجامید، زیرا بهبود مناسبات و همکاری به نفع دو کشور است.

امیر عبداللهیان در ادامه تاکید کرد که اراده دولت ایران بر تعامل با همسایگان است و رئیس جمهوری ایران نیز بارها بر عزم تهران در این خصوص تاکید کرده است.

 

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا