خبر اولسیاسی

گروسی: ایران و آژانس به نتیجه نرسند احیای برجام دشوار خواهد بود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به تهران اعلام کرد اگر ایران با آژانس بر سر مسائل پادمانی به نتیجه نرسد توافق برجام دشوار است.

میدل ایست نیوز: «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز 5 مارس در سفر به تهران و در نشست خبری مشترک با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت در صورتی که ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات وین و مذاکرات ایران با آژانس به هم وابسته و متصل هستند، افزود که چند موضوع خاص مانده که مدت‌ها این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه‌ای را داشته باشیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه «بسیار مهم است به درک متقابلی برای همکاری‌ها برسیم» در پاسخ به سوالی درباره انتشار گزارش‌های محرمانه ایران به آژانس و بحث اصل محرمانگی اظهار کرد متأسفانه برخی اعضا به این محرمانگی احترام نمی‌گذارند و این باعث تأسف است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در خصوص مذاکره با گروسی گفت که بنا شد تا آخر خرداد (ژوئن) مدارکی که لازم است بین ایران و آژانس تبادل شود.

وی افزود که نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس اثر بگذارد و ایران و آژانس باید در یک مسیر کاملا حرفه‌ای در چارچوب کارشناسی مسائل را دنبال کنند و جای هیچ گونه سیاسی کاری نیست.

اسلامی همچنین از صدور بیانیه‌ای مشترک از سوی ایران و آژانس خبر داد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا