اجتماعیخبر اول

قدردانی سازمان جهانی بهداشت از مدیریت کرونا در عراق

سازمان جهانی بهداشت از نحوه مدیریت همه‌گیری کرونا توسط نظام بهداشتی عراق قدردانی کرد.

میدل ایست نیوز: «احمد المنظری» رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد که این کشور دارای نظام درمانی ریشه‌داری است به گونه‌ای که توانست به خوبی با همه‌گیری کرونا مقابله کند.

وی خاطرنشان کرد که تمامی سیستم‌های بهداشتی بدون استثنا در کشورهای مختلف با آغاز همه‌گیری کرونا دچار شوک شدیدی شدند و این مساله به خصوص در هفته‌های نخستین خود را نمایان کرد.

المنظری یادآور شد که سازمان جهانی بهداشت در هفته‌های آغازین همه‌گیری ویروس کرونا ارتباط مستمری با سیستم درمانی عراق داشت و کارگاه‌های آموزشی مختلفی را در این کشور برپا کرد و حمایت‌های لازم را برای تهیه ملزومات پزشکی برای تشخیص و درمان کرونا تا تهیه واکسن را با وجود چالش‌های مختلف انجام داد.

رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه به نقش وزارت بهداشت عراق هم اشاره کرد و گفت که این وزارتخانه توانست به طور موثری در برابر شایعات ایستادگی کرده و جامعه را برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اقناع کند.

وی با بیان اینکه تمامی سیستم‌های بهداشتی در سراسر جهان ارائه خدمات درمانی برای مریضی‌های دیگر را به حداقل رسانده و تمام تمرکز خود را بر روی مهار کرونا گذاشته‌اند، تاکید کرد که کشورهای حوزه شرق مدیترانه اولین کشورهایی در جهان هستند که فعالیت و روند عادی خدمات‌رسانی خود به دیگر بیماری‌ها را از سر گرفتند.

از تاریخ 24 فوریه، عراق موارد روزانه کمتر از هزار و پانصد نفر را به ثبت رسانده و در سه روز گذشته این عدد به یک هزار ابتلا یا کمتر رسیده شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا