اجتماعی

مراسمی با حضور چهره های داخلی و خارجی در شهر باستانی اور در سالروز سفر پاپ به عراق

هیئتی از بیش از 120 شخصیت داخلی و خارجی با حضور در شهر باستانی اور اولین سالروز سفر تاریخی پاپ فرانسیس به عراق را گرامی می‌دارند.

میدل ایست نیوز: هیئتی از بیش از 120 شخصیت داخلی و خارجی با حضور در شهر باستانی اور اولین سالروز سفر تاریخی پاپ فرانسیس به عراق را گرامی می‌دارند.

«کاظم صبار»، مسئول دفتر استاندار ذی‌قار، به نشریه رسمی «الصباح» عراق گفت که 120 شخصیت داخلی و خارجی شامل سفرای کشورهای خارجی و چهره‌های ملی امروز (یکشنبه 6 مارس) در مراسمی به مناسبت سالروز سفر تاریخی پاپ فرانسیس که در تقویم عراق روز «تسامح و هم‌زیستی» نام گرفته مشارکت خواهند کرد.

روز گذشته مقامات عراقی سالروز سفر تاریخی پاپ فرانسیس به عراق را گرامی داشتند.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، با انتشار توئیتی حضور پاپ در بغداد و نجف اشرف و اور و اربیل و نینوا را پیام هم‌بستگی انسانی با ملت عراق دانست و تأکید کرد که ملت عراق ملتی است که برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فداکاری‌های بزرگی کرده و مشتاق امنیت و صلح و عدالت است.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، نیز با انتشار توئیتی این روز را یادآور هم‌بستگی اجتماعی عمیق در عراق دانست و تأکید کرد که ملت عراق یکپارچه از سفر پاپ استقبال کردند و نقطه اوج این سفر دیدار پاپ با مرجعیت اعلای شیعه آیت الله العظمی سیستانی بود که ذات ملت عراق و عمق تمدنی و انسانی آن را آشکار کرد.

الکاظمی افزود که قدرت ملت عراق در تسامح است.

 

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا