خبر اولسیاسی

اربیل دو فعال مدنی کُرد را بە دلیل اظهارنظر درباره تحریم کالاهای ترکیه بە دو سال زندان محکوم کرد

دادگاه اربیل دو تن از فعالان مدنی کُرد را بە اتهام تلاش برای تحریم محصولات ساخت ترکیه، به دو سال زندان محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: دادگاه اربیل امروز یکشنبه محاکمە دو تن از فعالان مدنی منطقە بادینان در اقلیم کردستان را برگزار کرد و آنان را بە اتهام اظهار نظر در یک گروە فضای مجازی در خصوص تحریم کالاهای ساخت ترکیه، به دو سال زندان محکوم کرد.

«بشدار حسن» وکیل این دو فعال مدنی پس از صدور حکم، اعلام کرد که مدارکی کە از سوی دستگاه امنیتی اقلیم کردستان علیە این دو فعال مدنی بە دادگاه ارائە شدە بود، ضعیف و غیرقابل استناد بودە و مجازات صادر شدە نیز تناسبی با آن ندارد.

وی همچنین تاکید کرد کە این دو فعال مدنی یک سال و 5 ماه است کە در زندان بە سر می‌برند و تمامی راهکارهای قانونی برای کاهش مدت محکومیت و آزادی آنان در اسرع وقت، در پیش گرفتە می‌شود.

در پی حملات نظامی ترکیه بە مناطق کردنشین در سوریە و اقلیم کردستان عراق، پویش‌های بسیاری علیە این کشور و بە ویژە برای تحریم کالاها و محصولات ساخت ترکیه، در اقلیم کردستان و با مشارکت بسیاری از شهروندان این اقلیم بە راه افتاد.

«بیریوان ایوب» یکی از فعالان مدنی که به دلیل تبلیغ برای تحریم کالاهای ترکیه محکوم شده است، 36 ساله و دارای 5 فرزند است که در اعتراضات سال 2020 در دهوک دستگیر شد و 17 ماه گذشتە را به اتهام اقدام علیە امنیت اقلیم کردستان عراق، در زندان بە سر بردە و در اعتراض بە وضعیت خود چندین بار اقدام بە اعتصاب غذا کردە است.

رسانە های اقلیم اخیرا شرایط جسمانی وی را وخیم توصیف کردە و گزارش داده‌اند کە این فعال کرد ممکن است بینایی خود را از دست بدهد.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا