سیاسی

عربستان در حال تولید یک پهپاد بومی

مدیر اجرایی شرکت صنایع نظامی عربستان اعلام کرد که این کشور در حال ساخت یک پهپاد بومی است.

میدل ایست نیوز: مدیر اجرایی شرکت صنایع نظامی عربستان اعلام کرد که این کشور در حال ساخت یک پهپاد بومی است.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، «ولید ابوخالد»، مدیر اجرایی شرکت دولتی صنایع نظامی عربستان در حاشیه اولین نمایشگاه جهانی دفاع که از امروز در عربستان آغاز به کار کرد، گفت این شرکت پروژه‌ای را برای تولید پهپاد بومی تعریف کرده است.

او گفت که این پروژه با همکاری شرکت‌های داخلی عربستان تولید می‌شود و برای اولین بار از طراحی تا اجرا صد در صد عربستانی خواهد بود و در اختیار ارتش عربستان قرار خواهد گرفت.

روز گذشته «احمد العوهلی»، رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان، در نشستی تأکید کرد که عربستان می‌کوشد که صنایع دفاعی خود را بومی کند.

او گفت که برنامه عربستان بر اساس سند چشم‌انداز 2030 آن است که بیش از 50 درصد بودجه نظامی کشور تا سال 2030 خرج خرید محصولات داخلی شود.

العوهلی افزود که ولیعهد عربستان تأکید کرده که نباید هیچ قرارداد نظامی عربستانی بدون مشارکت شرکت‌های داخلی امضا شود و در این راستا تلاش می‌شود.

او گفت که برخی کشورهای منطقه در پی تقویت صنایع نظامی داخلی خود هستند و عربستان نیز با همکاری شرکای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود برای خودکفایی در این عرصه و تشویق سرمایه‌گذاری‌های شفاف و تضمین‌شده تلاش می‌کند.

وی تأکید کرد که در این راستا مذاکراتی با مقامات ذی‌ربط کره‌ای و انگلیسی و امریکایی برای سرمایه‌گذاری در صنایع دفاعی عربستان انجام شده است.

 

همچنین بخوانید:

سرمایه گذاری کشورهای شورای همکاری در تولید پهپاد

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا