سیاسی

بغداد و واشنگتن تحولات جنگ اوکراین و افزایش قیمت نفت را بررسی کردند

معاون وزیر امور خارجه امریکا با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق دیدار و درباره شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی و پرونده های دارای اهمیت مشترک رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: جنیفر گیویتو، معاون امور عراق و ایران وزیر امور خارجه امریکا در دیدار با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق درباره تحولات جنگ روسیه علیه اوکراین و افزایش قیمت نفت رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این دیدار که با حضور ماتیو تولر، سفیر امریکا در بغداد و زهره بل، مدیر امنیت ملی امریکا برای عراق و سوریه برگزار شد، دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های توسعه همکاری مشترک بین بغداد و واشنگتن پرداختند.

وضعیت عراق و مساله تشکیل دولت جدید عراق و موانع پیش روی علاوه بر اختلافات بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان و چگونگی ایجاد راه حل عملی برای حل آن از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

وزیر خارجه عراق و معاون وزیر خارجه امریکا همچنین درباره شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی و پرونده های دارای اهمیت مشترک و در راس آن تحولات امنیتی و نظامی در اوکراین و چگونگی تاثیر این درگیری بر وضعیت امنیتی منطقه و به طور خاص وضعیت اقتصادی آن تبادل نظر کردند.

دو طرف به مذاکرات وین بین ایران و امریکا و سایر کشورها نیز اشاره کرده و وزیر خارجه عراق نسبت به دستیابی به توافق طی مدت کوتاهی ابراز امیدواری کرد.

در این نشست همچنین به بازار جهانی نفت و افزایش قیمت آن و تاثیر آن بر کشورهای تولید کننده و وارد کننده نفت اشاره شد.

این هئیت امریکایی پیش از این نیز در دیدار با محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق، روابط دوجانبه و تداوم همکاری براساس مبانی گفت وگوی راهبردی را بررسی کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا