اقتصادی

جنگ اوکراین بر وضعیت برق عراق تاثیر خواهد داشت؟

سخنگوی وزارت برق عراق در گفت وگویی به این سوال که آیا جنگ اوکراین بر وضعیت انرژی و برق در عراق تاثیر می گذارد، پاسخ داده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق درباره تاثیر جنگ اوکراین بر انرژی در عراق و تامین برق استان ها توضیح داد.

احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق در گفت وگویی با المرکز الخبری الوطنی گفت: جنگ اوکراین هیچ گونه پیامدی تاکنون بر انرژی نداشته اما آنچه تاثیر حقیقی بر وزارت برق عراق می گذارد بودجه و تاخیر در تصویب آن به ویژه با نزدیک شدن به فصل تابستان و آماده شدن وزارت برق است.

وی در ادامه افزود: این امر مستلزم تکمیل تعمیرات خطوط انتقال و آمادگی ایستگاه‌ها و نوسازی آنها و تغییر ساعت ترانسفورماتورها به ساعات مناسب‌تر برای نگهداری شبکه ها است.

موسی تصریح کرد: همه این اقدامات نیاز به بودجه دارد، به ویژه که این وزارتخانه اکنون بر اساس سیستم یک به 12 کار می کند که با تلاش وزارت برق برای آماده شدن برای فصل تابستان تناسبی ندارد.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت از وزیر دارایی عراق خواسته ایم بودجه لازم برای پیشبرد طرح وزارت برق برای فصل تابستان را تامین کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت انتظار تابستانی بهتر از تابستان گذشته، تابستانی با حدود 3500 مگاوات، علاوه بر وجود خطوط انتقال استراتژیک بین رمیثه، الناصریه و جنوب بعقوبه را دارد.

موسی همچنین از وجود 53 ایستگاه تبدیلی و فرعی که به زودی به عنوان یکی از مقدمات برای آماده شدن برای تابستان فعالیت خواهد داشت، خبر داد.

منبع
المرکز الخبری الوطنی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا