اقتصادیخبر اول

دستگیری 31 فرد در عراق به اتهام افزایش دادن قیمت مواد غذایی

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از دستگیری 31 متهم که با افزایش قیمت مواد غذایی در پی بر هم زدن امنیت اقتصادی کشور بودند خبر داد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از دستگیری 31 متهم که با افزایش قیمت مواد غذایی در پی بر هم زدن امنیت اقتصادی کشور بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه رسمی این واحد آمده که در پی تلاش ناکام برخی سودجویان برای افزایش قیمت مواد غذایی در بازارهای عراق، نیروهای امنیتی وزارت کشور در دو روز گذشته عملیات گسترده‌ای را برای رصد بازارهای عراق در استان‌های گوناگون اجرا کردند.

این بیانیه افزوده که در پی اجرای این عملیات 31 نفر در استان های گوناگون که با سودجویی و سوءاستفاده از نیاز مردم به افزایش قیمت کالاها دست زده بودند دستگیر شدند.

در این بیانیه نسبت به هر تلاشی برای بر هم زدن امنیت اقتصادی کشور هشدار داده شده و تأکید شده که با چنین سودجویانی به شدت برخورد خواهد شد.

این در حالی است که افزایش چشمگیر قیمت روغن مایع در عراق به موضوع اصلی این روزها در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های خبری عراق تبدیل شده که مقامات و چهره‌های سیاسی این کشور را نیز به واکنش واداشته است.

وزارت بازرگانی عراق روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که متعهد به توزیع گندم برای شهروندان در نظام سبد غذایی در زمان‌بندی مشخص است و افزود که گندم و روغن در سبد غذایی به قیمت دولتی عرضه خواهد شد.

همزمان «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، از وزارتخانه‌های دارایی و بازرگانی و کشاورزی خواست که برای تأمین ذخیره راهبردی مواد غذایی اصلی در کشور اقدام کنند و موضوع امنیت غذایی را در دستور کار جلسه شورای وزارتی اقتصاد و هیئت دولت در هفته جاری قرار دهند.

برخی شهروندان عراقی در شبکه‌های اجتماعی تأکید می‌کنند که افزایش قیمت‌ها نتیجه زیاده‌خواهی بازرگانان و فروشندگان است که جنگ اوکراین را برای بالا بردن قیمت کالاهایی که ربطی به اوکراین و روسیه ندارد بهانه کرده‌اند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا