اجتماعی

60 هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می کنند

سفارت عراق در تهران اعلام کرد که 60 هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند.

میدل ایست نیوز: سفارت عراق در تهران اعلام کرد که 60 هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «نصیر عبدالمحسن»، سفیر عراق در تهران، و «امجد المظفر»، رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران، امروز با «ابراهیم تقی‌زاده»، رئیس دانشگاه پیام نور دیدار کردند.

سفیر عراق در تهران در این دیدار تأکید کرد که عراق در پی توسعه روابط با ایران است و تقویت روابط علمی و آموزشی میان دو کشور موجب افزایش همکاری‌های دو کشور می‌شود.

او گفت که ایران با توجه به فاصله اندک و امکانات بالا کشوری مناسب برای تحصیل دانشجویان عراقی است و هم‌اکنون 60 هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند که برابر با مجموع دانشجویان عراقی است که در دیگر کشورهای خارجی تحصیل می‌کنند.

امجد المظفر، رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران، نیز بر اهمیت گسترش همکاری‌ها میان وزارت آموزش عالی عراق و دانشگاه‌های معتبر ایرانی تأکید کرد و خواستار مبادله تجارب میان هیئت‌های علمی دو کشور و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی برای استادان و دانشجویان عراقی شد.

ابراهیم تقی‌زاده نیز در این دیدار تأکید کرد که دانشجویان عراقی از بهترین دانشجویان خارجی در ایران دانسته می‌شوند و افزود که دانشگاه پیام نور آماده ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و علمی به این دانشجویان است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا